جیب بری یک زن در
چشم
به هم زدن

این سارق با شکایت یک زن تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. شاکی به مأموران گفت: برای انجام کاری سوار بر یکی از اتوبوس های شهری شیراز شدم اما در اولین ایستگاه، پیاده شده و قصد پرداخت کرایه اتوبوس را داشتم، از کیفم خبری نبود. باورم نمیشد با این سرعت کیف پولم سرقت شده باشد بنابراین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس خبر دهم.

تیمی از مأموران پلیس با دستور بازپرس دادسرای شیراز، تحقیقات برای یافتن ردی از دزدان را شروع کردند. هنوز بررسیها به نتیجهنرسیده بود که زن دیگری راهی اداره پلیس شد و به مأموران گفت: ساعتی قبل تلفن همراه و کیف پولش در اتوبوس شهری به سرقت رفته است.

وی گفت زمانی که در اتوبوس بودم زنی به من نزدیک شده و احتمال می دهم که گوشی تلفن همراه و پول هایم را به سرقت برده باشد.

با اظهارات این زن مأموران متوجه شدند که با یک جیب بر حرفه ای سروکار دارند زیرا این زن به طرز ماهرانه ای در زمانی کوتاه نقشه خود را عملی می کرد.

علاوه بر این زن، در روزهای بعد نیز چند نفر دیگر که در اتوبوسهای تندرو طعمه سارقان قرار گرفته بودند به کلانتری رفتند و در اظهارات مشابهی اعلام کردند وسایل باارزش داخل کیفشان مثل پول، جواهرات، تلفن همراه و... سرقت شده است.

از آنجا که شیوه این سرقتها نشان میداد متهم حرفهای است، آلبوم مجرمان سابقهدار در معرض دید مالباختگان قرار گرفت تا شاید او را شناسایی کنند.

شاکیان بعد از دیدن چهره دهها سارق سابقه دار، زنی را بهعنوان سارق اموالشان شناسایی کردند. بررسی سوابق این زن نشان میداد او چند سال قبل دستگیر و زندانی شده اما بعد از طی کردن دوران محکومیتش آزاد شده است.

در چنین شرایطی تلاشها برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز شد.

چند روز بعد از آغاز تحقیقات مأموران تجسس کلانتری به اطلاعاتی دست یافتند که نشان میداد این زن در خانهای واقع در شیراز پنهان شده است.

به این ترتیب مأموران با مجوز قضایی وی را بازداشت کردند. مأموران در جریان بازرسی از مخفیگاه این زن تعداد زیادی از اموال مسروقه شامل مدارک شناسایی، جواهرات و گوشی تلفن همراه کشف کردند.

40 سرقت در یک چشم به هم زدن

هرچند این زن در بازجوییهای مقدماتی حاضر نبود بهدست داشتن در سرقتها اعتراف کند، ولی مالباختگان با دیدن چهرهاش، او را بهعنوان سارق اموالشان شناسایی کردند. این زن در بازجویی ها به 40 فقره سرقت اعتراف کرد. گفتنی است این زن راهی زندان شد.