انتصاب 6 زن در سمت های مدیریتی دراستان فارس طی هفته های اخیر

به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز سهم بانوان در پست های مدیریتی را در کشورمان بسیار پایین دانست و گفت: معتقدم که بانوان که 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند باید 50 درصد پست های مدیریتی نیز به آنها واگذار شود.

وی ادامه داد: مدیران خانم هم سالم تر هستند و هم در انجام وظایف و اموری که به آنها محول می شود موفق تر عمل می کنند.

** ارتباط منطقی بین استانداری و نمایندگان استان

استاندار فارس، ارتباط بین استانداری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را یک ارتباط منطقی دانست و گفت: اگر مبنای این ارتباط قانون باشد به پیشرفت و توسعه استان کمک بسیاری خواهد کرد چرا که 18 نماینده ظرفیت خوبی برای فارس است.

**دستاوردهای برجام قابل انکار نیست

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، دستاوردهای برجام برای کشور را غیرقابل انکار دانست و گفت: برای پی بردن به دستاوردهای برجام ابتدا باید دید که دولت تدبیر و امید در چه شرایطی امور اجرایی کشور را در دست گرفت.

وی ادامه داد: توافق برجام در شرایطی رقم خود که تقریبا ارتباط ما با اکثر کشورهای دنیا به لحاظ مبادلات تجاری دچار مشکل جدی شده بود و میزان صادرات نفت نیز به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده بود و حتی امکان دستیابی به درآمد حاصل از فروش همان میزان نفت نیز میسر نبود.

استاندار فارس اضافه کرد: حتی بنا بود که در یک برنامه زمان بندی مشخص سالانه 20 درصد از میزان فروش نفت ما کاهش یابد تا به صفر برسد.

افشانی گفت: اما پس از اجرای برجام و در یک فاصله نسبتا کوتاه توانستیم به سهمی که در اوپک داشتیم دست یابیم.

وی اظهار کرد: دنیا پس از توافق برجام نگاهی کاملا مثبت به کشور ما پیدا کرد و با ایجاد گشایش های اقتصادی و تجاری شاهد سفر بسیاری از هیات های کشورهای خارجی به ریاست بالاترین مقام آن کشور و یا وزرا و روسای مجلس به کشورمان بودیم.

وی افزود: فارس نیز در مقاطع مختلف پذیرای هیات های تجاری خارجی از کشورهای اروپایی و آسیایی بود که برای بررسی شرایط و ظرفیت های سرمایه گذاری به این استان سفر کردند.

وی، با انتقاد از تخریب های گسترده ای که از سوی برخی علیه توافق برجام صورت می گیرد، گفت: البته ما مخالف نقد نیستیم اما عده ای به اسم نقد دولت و دستاوردهای برجام را که با هدایت رهبر معظم انقلاب به سرانجام رسید زیر سوال می بردند.

افشانی گفت: این عده تاکنون و حتی برای یک مرتبه حاضر نشده اند که بگویند اگر دولت برجام را به سرانجام نرسانده بود چه باید می کردیم، کشور چه شرایطی داشت و آنها چه راهکار جایگزینی داشتند؟

استاندار فارس افزود: مخالفان برجام خودشان بهتر می دانند که دستاوردهای برجام قابل ملاحظه است و اگر این توافق نبود، ما الان در شرایط اقتصادی بسیار ناگواری قرار داشتیم و تورم و رکود گسترده ای کشور را فرا گرفته بود.

 

**تصویب 700 میلیون دلار در شورای اقتصاد برای فاینانس قطار شهری شیراز

استاندار فارس در باره پروژه قطار شهری شیراز هم گفت: حدود یک ماه قبل 700 میلیون دلار در شورای اقتصادی برای فاینانس خط 2 این پروژه تصویب شد که با قوت دنبال می شود.

وی ادامه داد: با تصویب این رقم روند اجرای این پروژه با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

**سد تنگ سرخ به احیای تالاب مهارلو کمک می کند

استاندار فارس، اجرای سد تنگ سرخ را کمک بزرگی به احیای تالاب مهارلو دانست و گفت: اگر این سد ساخته شود هیچ سیلی نمی تواند شهر شیراز را تهدید کند و آب ذخیره شده در پشت سد را نیز می توان با مدیریت به سمت تالاب مهارلو هدایت کرد.

وی افزود: علاوه بر این با ساخت سد تنگ سرخ امکان ایجاد فضای سبز و تفریحی در رودخانه خشک نیز فراهم می شود و آب سد را نیز می توان با ایجاد یک کانال از میان رودخانه عبور دارد.

افشانی ادامه داد: این طرح هم اینک توسط شهرداری شیراز در دست بررسی است که انتظار داشتیم با سرعت بیشتری بررسی کرده و پاسخ دهد.

او اظهار کرد: این طرح جزو مهترین طرح های شهرسازی برای شهر شیراز است وزیر راه و شهرسازی هم در سفری که در هفته دولت امسال به شیراز داشت قول داد که 50 درصد اعتبار این طرح را تامین کند اما هنوز این طرح نهایی نشده است.

وی گفت: در اجرای این پروژه مسائل زیست محیطی نیز رعایت خواهد شد و تا زمانی که مورد تایید محیط زیست قرار نگیرد طرح آغاز نخواهد شد.

**عملکرد نیروی انتظامی در تامین امنیت استان مطلوب است

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، عملکرد نیروی انتظامی در بحث تامین امنیت در این استان را خوب و مطلوب توصیف کرد و گفت: هرچند کسی منکر وجود مشکلات و کاستی ها نیست اما باید پذیرفت که استان فارس نیز به لحاظ امنیتی شرایط خاصی دارد.

وی ادامه داد: ورود مواد مخدر از کانال های مختلف به استان و کشف آنها از سوی نیروی انتظامی و همچنین بازگرداندن روزانه 60 تبعه بیگانه غیر مجاز بیانگر شرایط استان است که به رغم وجود این مسائل و مشکلات، با تلاش مجموعه نیروی انتظامی و دیگر مجموعه ها امنیت خوبی در استان حاکم است.

او اظهار کرد: وقتی می گوییم که امنیت وجود دارد دلیلش این است که امروز مردم فارس در این استان پهناور در امنیت زندگی می کنند.

**محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط نداریم

استاندار فارس، در خصوص مصوبه دولت مبنی بر اختصاص 16 هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای کوچک و متوسط مشکل دار گفت: تاکنون در کشور هشت هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده که 514 میلیارد تومان آن سهم استان فارس است که به 392 واحد تولیدی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که وضعیت صنعتی فارس در مقایسه با استان هایی مانند آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان، خوزستان و کرمان ضعیف تر است.

او اظهار کرد: علاوه بر این بیش از 700 میلیارد تومان هم در بانک ها مصوب شد که که به مرور پرداخت خواهد شد.

**بحث پارازیت ها با جدیت دنبال می شود

استاندار فارس، با اشاره به اینکه مساله پارازیت ها با جدیت دنبال می شود گفت: البته اگر در این زمینه اعتراضی وجود دارد نباید به گونه ای رفتار شود که پیام های بدی ارسال شود.

افشانی افزود: من با قطع شبکه های تلویزیونی موافق نیستم چرا که هزینه های زائدی است که به نظام تحمیل می شود اما اگر پارازیت یا هر چیز دیگری باشد فقط در شیراز نیست اما اینکه فقط در شیراز تجمع اعتراضی می شود دیگر سرمایه گذار جرات نمی کند به این شهر وارد شود.