به گزارش افکارنیوز، امير طاهرخاني ضمن بیان مطلب فوق به تابناک گفت: نمايشگاه كتاب فينفسه گام مؤثري در جهت ارتقاي فرهنگ كتابخواني است. اين نمايشگاه از منظر علمي و فرهنگي براي كشور اهميت زيادي دارد. برگزاري نمايشگاه كتاب با چنان وسعت زيادي بسيار مفيد است. در اين نمايشگاه، ناشران و نويسندگان زيادي آثار خود را عرضه ميكنند و مشتاقان كتاب هم مطابق سلايق خود به كتابهاي مورد نيازشان دسترسي پيدا ميكنند. شكي نيست كه برگزاري اين نمايشگاه گام مؤثري در راستاي ارتقاي سطح فرهنگ كتابخواني است و بايد در تقويت آن كوشيد و در جهت رفع مشكلاتش تلاش كرد.


وی افزود: هر‌سال باید تلاش شود کمبودها و مشکلات این نمایشگاه کمتر شود تا مردم و به‌ویژه قشر دانشجو و استاد و دانش‌آموز بهتر بتوانند به کتاب‌های مورد‌نیاز خود دسترسی پیدا کنند.


نماینده مردم تاکستان با تأکید بر این‌که هر‌ساله باید تلاش شود تا محدودیت‌ها در این زمینه کاهش یابد گفت: شنیده‌ام که عده‌ای از نویسندگان به وزیر ارشاد از محدودیت‌ها گله کرده‌اند.

باید تلاش شود که برخی از محدودیت‌ها برداشته شود و فضا برای عرضه کتاب برای همه سلایق باز باشد تا همه بتوانند از این فضای فرهنگی استفاده کنند. ایجاد محدودیت، مانع ترقی علمی خواهد شد. باید برای همه کسانی که کتاب منتشر می‌کنند، این فرصت فراهم باشد که بتوانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند. هر نوع محدودیتی موجب کاهش وزن نمایشگاه خواهد شد.


وی درخصوص محل برگزاری نمایشگاه هم گفت: یکی از مشکلات اصلی که هر ساله درباره این نمایشگاه وجود دارد، محل برگزاری آن است. متأسفانه این مشکل هنوز بعد از گذشت چندین سال از برگزاری نمایشگاه وجود دارد و اقدامی در جهت رفع مشکلات سخت افزاری آن صورت نگرفته است.


طاهر‌خانی اضافه کرد: به‌نظر من، باید محلی را به‌صورت دائمی برای نمایشگاه کتاب در نظر بگیرند. این محل باید در جایی باشد که مزاحمتی برای ساکنین شهر نداشته و دسترسی به آن هم راحت‌تر باشد.


وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی بهتر از مصلی بود. در مصلی، فضای کافی برای عرضه کتاب از سوی همه ناشران وجود ندارد. همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب در این محل، ترافیک شدیدی را در مرکز شهر ایجاد کرده و نارضایتی بسیاری از شهروندان را در پی داشته است.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم افزود: متأسفانه هيچ اقدامي درباره تغيير محل نمايشگاه صورت نگرفته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين زمينه صرفاً تماشاگر بوده است. انتظار ميرفت حداقل كار مطالعاتي درباره جايگزيني محل برگزاري نمايشگاه انجام ميشد. اميدواريم مسئولان با توجه به اشتياقي كه از سوي مردم در اين زمينه وجود دارد امكانات حداقلي لازم را فراهم كنند.