کفش هوشمندمبتلایان آلزایمرساخته شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، شمار افراد مبتلا به آلزايمر در سراسر جهان رو به افزايش است و يكي از دغدغههاي اصلي خانوادههاي داراي بيمار آلزايمري، خروج ناگهاني فرد از منزل و گم شدن در خيابان است، اما با طراحي كفش هوشمند ميتوان براحتي موقعيت لحظهاي فرد را بر روي اينترنت مشاهده كرد.

یک گیرنده موقعیت‌یاب جهانی(GPS) ‌ و یک سیم کارت در کفش هوشمند جاسازی شده است که می‌تواند موقعیت دقیق فرد مبتلا به آلزایمر را در یک وب سایت و بر روی نقشه گوگل نشان دهد.

فرستنده در پاشنه کفش پای راست کار گذاشته شده است و بصورت آنی و لحظه‌ای موقعیت فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد و داده‌های دریافتی را به ایستگاه مرکزی مخابره می کند.

زمانی که فرد مبتلا به آلزایمر یک منطقه خاص را ترک می‌کند، مراقب می‌تواند محدوده تقریبی حضور وی را بر روی سایت Aetrex و نقشه گوگل بصورت مستقیم مشاهده کند. اگر بیمار از مسیر اصلی منحرف شود، یک پیام هشدار بلافاصله به تلفن همراه یا رایانه مراقب ارسال شده و موقعیت دقیق فرد بر روی نقشه گوگل مشخص می‌شود.

از معایب این کفش هوشمند، کوتاه بودن عمر باتری گیرنده GPS است که تنها دو روز دوام دارد؛ در زمان پایان عمر باتری پیام هشدار دهنده برای مراقب ارسال می‌شود.

کفش هوشمند در دو مدل زنانه و مردانه طراحی شده است که با قیمت نسبتا بالای ۴۷۵ دلار عرضه می‌شود و هزینه خدمات ماهانه نیز ۴۷ دلار در نظر گرفته شده است.