انتقاد آیت‌الله مکارم از وضعیت حجاب در مشهد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، آیتالله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی با بيان اينكه البته موانعی وجود دارد که مانع تحقق این امر شده است ادامه داد: بیحجابی، بدحجاجی و برخي مشکلات خیابانی در این دو منطقه مذهبی وجود دارد؛ لذا باید در این خصوص مسوولین حساسیت داشته باشند و راه حلی برای رفع این مشکل ارائه کنند.

این مرجع تقلید گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به خصوص مسوولین آستان قدس رضوی دست به دست هم بدهند؛ تبلیغاتی را در زمینه عفاف و حجاب داشته باشند تا بخشی از مشکلات موجود را حل شود.

وی اظهار کرد: دشمنان تبلیغات زیادی علیه ایران می‌کنند تا فضای جامعه را به شکل غیر واقعی نشان دهند؛ لذا باید آثاری به مسافرینی که از خارج به ایران می‌آیند ارائه شود که نشان دهد در ایران شرایط اجتماعی نسبت به آن‌چه دشمنان تبلیغ می‌کنند متفاوت است.

وی هم‌چنین گفت: گرانی موجود نیز غیرقابل انکار است؛ اقداماتی باید انجام شود که گرانی بیش از حد به زوار تحمیل نشود و در کنار آن نظارت بر فروشگاه‌ها باشد تا مسافرین گرفتار گرانی مضاعف نشوند.

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: بدگوییهای اخیر درخصوص اسلام و مسلمین به اين دليل است که مکتب اهل بیت(ع) پیشرفت کرده به طوری که یکی از فرماندهان آمریکایی گفته بود که هر کجا اسلام باشد به ضرر آمریکاست و این نشان دهنده حب و بغض دشمن نسبت به اسلام و مسلمانان است.