جلوگیری ازهدر رفت بنزین درجایگاه‌ها بادستگاه ابداعی محققان

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، نگهدارنده ترشحات نازل سوختگيري بسيار ساده بوده و برخلاف ديگر دستگاههاي بخور شبكهاي موجود در آشپزخانههاست.

به گفته شرکت «درام اینوویتیو»، نازلهای سوخت‌گیری چکه‌کن، سالانه حدود نیم میلیارد لیتر سوخت را در جهان بر روی زمین هدر می‌دهند. نه تنها این امر برای مصرف کنندگان ضرر دارد، بلکه یکی از منابع آلودگی نیز به شمار می‌رود که در جو به شکل بخار درآمده و با باران‌ها به طبیعت باز می‌گردد.

این دستگاه به طور مکرر به ترکیب خصوصیات تنش سطح و دیفرانسیل فشار برای ایجاد یک خلأ در نازل پرداخته که تا حد زیادی از ترشح سوخت جلوگیری می‌کند.

اگرچه سوخت باقی مانده در نازل تا حد زیادی در معرض تبخیر قرار دارند، اما تاثیر آن بسیار کمتر از ریختن آن بر روی زمین خواهد بود. در این شیوه حدود ۸۹ درصد از سوخت تلف شده، بازیابی می‌شود.

این شرکت همچنین مدعی است که سیستم آن برای هزینه‌های مصرف‌کنندگان نیز مناسب است؛ چرا که پولی برای بنزین هدر رفته بر روی زمین پرداخت نخواهند کرد. اگرچه آنها هنوز باید برای سوختی که درون نازل باقی مانده، هزینه پرداخت کنند!

این دستگاه قابل جایگیری در نازلهای سوخت‌گیری کنونی بوده یا می‌توان آنرا در طراحی‌های جدید ادغام کرد. همچنین می‌توان از آن برای کاهش تلفات هرگونه سوخت توزیعی توسط نازل استفاده کرد.

اين شركت در حال حاضر به دنبال بازار و مصرفكنندگان براي محصول جديد خود است.