«کتاب تلویزیونی»، پیش‌بینی ابداع اینترنت در هشتاد سال پیش!؟

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در حالي كه بسياري از افراد به سختي ميتوانند جهان بدون اينترنت را به خاطر بياورند، در سال ۱۹۳۴ اين مفهوم تنها يك تصور محسوب ميشد؛ پل اوتلت در آن سال با تصوير تركيب تلفن و تلويزيون به پيشبيني اين شاهراه اطلاعاتي پرداخته بود.

طی یک نشست در مورد گذشته، حال و آینده وب جهانی در فستیوال جهانی علم در نیویورک، ‌ نام اوتلت که یکی از پدران علم اطلاعات محسوب می‌شود، به میان آمد.

اوتلت، یک دانشمند و نویسنده بلژیکی بود که کتاب معاهداتی در اسناد را منتشر کرده است.

دهه‌ها پیش از طهور آی‌پاد یا حتی نمایشگر رایانه، ‌اوتلت در تلاش برای ادغام تلویزیون با تلفن برای ارسال و انتشار اطلاعات از کارهای منتشر شده بود.

وی در کتاب خود به آنچه که در آینده به شکل رایانه بود، این‌چنین اشاره کرده است: در اینجا دیگر فضای کاری با ازدحام کتابها ادامه نخواهد داشت. یک نمایشگر و تلفن جای آنها را می گیرد که با استفاده از آن می‌توان به خوانش صفحات برای دستیابی به پاسخ سوال پرسیده شده توسط تلفن که بر روی نمایشگر ظاهر شده، پرداخت.

این دانشمند بلژیکی در ادامه اظهار کرده که با تقسیم‌بندی یک نمایشگر رایانه می‌توان به نمایش چندین کتاب به طور همزمان پرداخت که یک اشاره ممکن به باز کردن چند پنجره مرورگر به طور همزمان است.

وی این تصور را «کتاب تلویزیونی» خوانده بود.

۳۰ سال بعد، نوشته اوتلت برای اولین بار به شکل عملی درآمد.

در این فستیوال همچنین از «وینتون کرف» یاد شد که پیشگام وب جهانی در دهه ۱۹۶۰ یعنی زمانی بود که از آن به عنوان یک پروژه نظامی یاد می‌شد.

مفهوم اینترنت زمانی به وجود آمد که از شبکه آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته(ARPANet) برای ازسال پیام بین دو رایانه در کنار هم در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۹ استفاده شد.



این پیام توسط چارلی کلاین، دانشجوی برنامه‌نویسی دانشگاه کالیفرنیا ارسال شد. این پیام ساده راه را برای سالها توسعه و پیشرفت برای شکل‌گیری وب به شکل امروزی هموار کرد.