به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ،اين گزارش به معرفي برخي از اين فناوري ها پرداخته كه براي سنين و سليقههاي مختلف مناسب هستند.



دستگاهی که از نوشتن پیامک در حال رانندگی جلوگیری می‌کند

اگر در مورد استفاده فرزندان خود از تلفن همراه برای تایپ پیامک در حال رانندگی نگران هستید، دستگاه کنترل تلفن «cellControl» به خوبی می‌تواند ایمنی لازم را برای آنها ایجاد کند.

این دستگاه بلوتوثکه از قابلیت اتصال به سیستم تشخیص خودرو برخوردار است رانندگان را از ارسال پیامک، ایمیل یا برقراری تماس تلفنی حین رانندگی باز می‌دارد. اگر فرد به جمع‌آوری یا غیر فعالسازی این دستگاه بپردازد، ‌ یک پیامک یا ایمیل برای والدین ارسال خواهد شد.

هزینه این دستگاه حدود ۱۳۰ دلار برآورد شده است.




تلفنی برای سالمندان

طرفداران فناوری‌های مناسب کهنسالانی که برای دیدن شماره‌های ریز، شنیدن مکالمات تلفنی یا استفاده از دکمه‌های ریز تلفن مشکل دارند حتما از ایده دستگاه تلفن «Pal» شرکت کلاریتی استقبال خواهند کرد.

این دستگاه که به عنوان «تلفن هوشمند کهنسالان» نامیده شده، به ارائه یک رابط قابل مشاهده آسان، صدای ۲۵ دسیبلی و یک صفحه شماره‌گیر روشن با دکمه‌های بزرگ می پردازد. همچنین این تلفن از یک دکمه مرکزی تک لمسی برخوردار است که قادر به ارسال پیامک با تماس با پنج شماره از پیش از تعیین شده در زمان های اضطراری است.

از دیگر ویژگی های این تلفن داشتن یک نمایشگر رنگی ال‌سی‌دی دو اینچی، شماره تماس گیرنده گویا، ‌ توانایی‌های کمکی شنیداری، یک بلندگوی تلفن و بلوتوثاست.

هزینه این تلفن حدود ۱۰۰ دلار بوده و انتظار می‌رود از اواخر ماه مه وارد بازار شود.


هنگامی که خورشیدمی‌تابد، سیستم صوتی بی‌سیم بلوتوث«Rukus Solar» به پخخش صدا می‌پردازد. این سیتم از یک صفحه خورشیدی ۲۵۸ سانتی‌متر مربعی و یک باتری لیتیومی برخوردار است که طی شش ساعت مجاورت با خورشید کاملا شارژ می‌شود.

در روزهای ابری نیز می‌توان نیروی آنرا با یک آداپتور AC تامین کرد. این دستگاه ۱۴ واتی قابل حمل که برای پخش موسیقی از دستگاه‌های بلوتوث‌دار طراحی شده از دو درایور بلندگو طیف کامل و یک یو‌اس‌بی پورت برخوردار است که می‌تواند دستگاههای تلفن همراه را شارژ کند.

این سیستم صوتی شرکت اتون به نمایش اطلاعات مفید از جمله حالت ارتباط بلوتوثو قدرت باتری می‌پردازد و هزینه آن حدود ۱۵۰ دلار است.





دوربینی که در تاریکی می‌بیند

شرکت «Logitech» یک سیستم ایمنی ویدیویی ارائه کرده که به فرد اجازه نظارت همه‌ جانبه را می‌دهد. سیستم اصلی داخلی Alert ۷۵۰n شامل یک دوربین با عدسی زاویه عریض دید در شب، برنامه رایانه شخصی و یک حساب مشاهده از راه دور است.

دوربين اين سيستم ۳۰۰ دلاري قادر به ضبط فيلم هاي ۹۶۰ در ۷۲۰ با سرعت ۱۵ فريم در ثانيه و مشاهده مسافت تا ۱۵ متر در تاريكي است. به محض حركت در اطراف اين سيستم، حسگر حركتي آن فعال شده و دوربين دستگاه به كار ميافتد و همزمان يك پيام هشدار از طريق ايميل يا پيامك براي شما ارسال خواهد شد.