کتابی درباره منتظران واقعی مهدی فاطمه (س) با صدای سید مهدی شجاعی

کتاب صوتی «کمی دیرتر» اثر سید مهدی شجاعی با صدای وی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

در این اثر با چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان مواجه هستیم. در هر یک از این فصول با نگاهی نقادانه و متفاوت با فضای جامعه امروز مواجه می‌شویم.

در آغاز رمان یک اتفاق شگفت انگیز و غریب می‌بینیم. فردی در جشن نیمه شعبان فریاد می‌زند «آقا نیا...». این شروع ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که تمام آن‌ها ادعا می‌کنند منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند، درحالی که در عمل چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنیم.

تیم رمان در فضایی مکاشفه گونه و بی زمان پیش می‌رود و با مواجهه تمام آدم‌ها با قصه ظهور مواجه می‌شویم. شجاعی در رمانش تمام اقشار و آدم‌ها را با بهانه هایشان برای نخواستن امر ظهور، با دقت و ظریف معرفی می‌کند تا آنجا که حتی به راوی هم رحم نمی‌کند.

نویسنده در «کمی دیرتر» تمام آفت‌های انتظار را با شخصیت‌های قصه اش برای مخاطب روایت نمی‌کند بلکه به تصویر می‌کشد. انسان‌های مدعی انتظار و منتظر ظهور غریبه نیستند؛ خودمانیم و شجاعی در رمانش به خوبی به این زمان دست یافته است. وقتی از هر قشر و صنف و گروهی یک نمونه می‌آورد بدین معناست که با مصادیق کاری ندارد تنها می‌خواهد گستره ادعایش را نشان دهد.

کتابی درباره منتظران واقعی مهدی فاطمه (س) با صدای سید مهدی شجاعی

نویسنده در پایان تمام موشکافی هایش در نقد منتظران به دنبال این است که مخاطب منتظر واقعی را بشناسد و ببیند انتظار به فریاد‌های بلند «آقا بیا» نیست بلکه به دلی است که برای امام زمان (عج) می‌تپد و اخلاصی که در زندگی اش جاری است.