به گزارش افکارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد ،شرکت HTC برای نخستین بار دو گوشی هوشمندی طراحی و تولید کرده که امکان پشتیبانی از دوسیمکارت را به شکل همزمان دارد. Desire VC گوشی جدیدی از تولیدات HTC است که برای یک سیمکارت از سرویسهای شبکه GSM و برای سیمکارت دوم از شبکه CDMA پشتیبانی میکند.

این گوشی همچنین با شبکه‌های چین سازگار است. این گوشی به صفحه نمایش ۴ اینچی با وضوح ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل تجهیز شده است. با توجه به دوسیم‌کارته بودن گوشی ضخامت کمی هم برای آن در نظر گرفته شده، این گوشی فقط ۵/۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۱۹ گرم وزن دارد که خیلی متعادل و سبک به نظر می‌رسد. رابط کاربری صفحه نمایش HTC Sense v۴.۰ است و از تقویت کننده صوتی Beats Audio بهره می‌برد. حافظه داخلی گوشی ۴ گیگابایت است، ۵۱۲ مگابایت RAM دارد و از اتصالات

GPRS، Wi - Fi، بلوتوثv۳.۰ و microUSB ۲.۰ پشتیبانی می‌کند. دوربین این گوشی ۵ مگاپیکسلی است و می‌توان تصاویری با وضوح ۱۹۴۴×۲۵۹۲ پیکسل با زوم خودکار و فلش LED ثبت کرد. در این گوشی دوربین ثانویه وجود ندارد، اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن پشتیبانی از نسخه ۴.۰(Ice Cream Sandwich)، پردازنده یک گیگاهرتزی Cortex - A۵ و تراشه MSM۷۲۲۷A Snapdragon کوالکام است.

Desire V گوشی دیگر HTC از سری دوسیم‌کارته است که از شبکه‌های نسل سوم هم پشتیبانی می‌کند و همه کاربران سراسر دنیا امکان استفاده از آن را دارند و ویژه کشور خاصی طراحی نشده است. این گوشی همانند Desire VC صفحه نمایش ۴ اینچی با وضوح ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل دارد و از ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند اما نسبت به گوشی قبلی ضخامت کمتری دارد.

ضخامتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده ۳/۹ میلی‌متر است و به نسبت وزن کمتری هم دارد. جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری، تقویت کننده Beats Audio، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، ‌۵۱۲ مگابایت RAM، اتصالات GPRS، ‌ EDGE، HSPA و Wi - Fi و بلوتوثV ۳.۰ همه ویژگی‌هایی است که برای گوشی قبلی هم ارائه شده است. دوربین Desire V همانند گوشی قبلی ۵ مگاپیکسلی است و قادر است تصاویر را با نشانگذاری زمانی و مکانی ثبت و تصویر ویدئویی ضبط کند. این گوشی از جدیدترین نسخه آندروید پشتیبانی می‌کند و همان یک گیگاهرتز پردازنده و پردازشگر گرافیکی
Adreno ۲۰۰ روی آن تعبیه شده است.