هزار توی حقیقت و خودآگاهی در «وست ورلد»

یک پارک وسترن در جایی مثل دنیای غرب، مردمانی که راحت اسلحه می‌کشند، دیگران را می‌کشند، جنگ راه می‌اندازند و... در بین یکی از درگیری‌ها، یکی از ساکنان متوجه موضوع مهمی می‌شود. این‌ که ساکنان اصلی شهر که میزبان خوانده می‌شوند همگی روبات‌هایی هستند در یک پارک تفریحی بزرگ که قرار است به میهمانان سرویس بدهند. هر روز تیر بخورند، زخمی شوند و روز بعد دقیقاً یک روز را تکرار کنند. این خودآگاهی و اطلاع از سرنوشت عجیب و تلخ‌شان باعث می‌شود روبات‌ها علیه گردانندگان پارک طغیان کنند. اما درک آن‌چه بین آن‌ها می‌گذرد، علت خودآگاهی آن‌ها، واقعی یا روبات بودن بقیه شخصیت‌ها و... پیچیدگی‌هایی دارد که «وست ورلد» را به یک تجربه خاص و منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. اگر طرفدار سریال‌های پیچیده هستید با ما باشید برای معرفی این سریال. 

 

اثری از فیلمنامه‌نویس «ممنتو» و «بین ستاره‌ای»

فیلمنامه‌نویس سریال جاناتان نولان است، برادر کریستوفر نولان، کسی‌ که به‌خاطر نوشتن فیلمنامه آثار برادرش به شهرت رسیده. جاناتان فیلمنامه شاهکارهای سینمای جهان مثل «ممنتو»، «پرستیژ» و سه گانه «شوالیه تاریکی»، فیلم پرطرفدار و شگفت‌انگیز «بین ستاره‌ای» و در نهایت سریال جذاب «مظنون» را نوشته و در دیگر آثار برادرش کنار او بوده. خب از آدمی با چنین ذهن خلاقی بعید نیست «وست ورلد» را با این پیچیدگی‌های داستانی و فلسفی بنویسد. سریالی که 10 خط زمانی مختلف از 2015 و ایده ساخت پارک تا 2052 را همزمان روایت می‌کند.

هزار توی حقیقت و خودآگاهی در «وست ورلد»

حوصله نداری نبین...

«وست ورلد» از جنس سریال‌هایی است که باید با حوصله تماشایش کرد تا روابط شخصیت‌ها، ارتباط تایم‌لاین‌های داستان، درک قوس شخصیتی و تحلیل رفتار آدم‌ها را درک کنیم. بماند که سریال مدام به ما رودست می‌زند. درست وقتی فکر می‌کنیم گره‌ها را باز کرده‌ایم هزارتوی داستان ما را با یک بن‌بست مواجه می‌کند. تماشای وست ورلد مثل حل کردن یک ماز پیچیده است، فکر می‌کنیم مسیر درستی می‌رویم اما جاناتان نولان یک رودست جدی به‌ما می‌زند. شخصیت‌ها و انگیزه رفتارشان پیچیدگی‌های جالبی دارد که به‌طرز شگفت‌انگیز غافلگیرکننده است. فکر کنید یک شخصیت را حسابی دوست دارید، همراهش می‌شوید، غم‌هایش را درک می‌کنید و با او همذات‌پنداری دارید اما ناغافل می‌فهمید تمام رفتارش از پیش طراحی شده است و با یک روبات سروکار دارید که خودش هم نمی‌داند چیست. سریال دیالوگ‌های فلسفی جالبی هم دارد که شما را برای درک بهتر مفهوم زندگی و اختیار، سرنوشت و مسئولیت کمک می‌کند. خلاصه با یک اکشن ساده طرف نیستید.