تبدیل تلفن همراه به کیف پول با سه شماره

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، براي ثبت نام جيرينگ همراه اول ابتدا # ۱۲۳ * را وارد كنيد و دکمه تماس (شمارهگیری) را فشار دهید سپس گزینه پاسخ را انتخاب و پس از آن شماره ۰ را وارد كنيد و گزینه ارسال را فشار دهید. در ادامه گزینه پاسخ را انتخاب كنيد. سپس شماره ۱ را وارد كرده و گزینه ارسال را فشار دهید. با انجام این چهار گام ثبتنام شما انجام شده است و رمز اولیه شما توسط SMS به گوشی شما ارسال خواهد شد.

جیرینگ سامانه‌ای نوین برای مدیریت امور مالی است که از آن می‌توان برای انتقال پول، خرید شارژ سیم‌کارت اعتباری، پرداخت قبوض، خرید و سایر امور مالی روزمره استفاده کرد.

برای استفاده از خدمات جیرینگ تنها به یک دستگاه تلفن همراه و یک سیم کارت(اعتباری یا دائمی) همراه اول نیاز وجود دارد. در حال حاضر بیش از ۱۱۹ طرح مشابه جیرینگ در دنیا پیاده سازی شده و برنامه‌ریزی برای پیاده سازی ۹۶ طرح دیگر نیز انجام شده است. این طرح در بسیاری از کشورها مانند ژاپن، فیلیپین، برزیل، آرژانتین، چین، هند، اندونزی، مالزی، پاکستان، اتریش، انگلیس، قطر، کانادا و ایالات متحده با موفقیت روبرو بوده است.

گرچه از اولین پیاده‌سازی سرویس جیرینگ در جهان تنها چند سال می‌گذرد، مزایای این سرویس موجب شده است که کاربران تلفن همراه به سرعت شروع به استفاده از خدمات آن کنند. از خدمات جیرینگ می‌توان به واریز و برداشت وجه، انتقال شخص به شخص، شارژ اعتبار، پرداخت قبوض و خریدهای روزانه اشاره کرد.

متقاضیان می‌توانند در کلیه مراکز پذیرنده جیرینگ(شامل دفاتر امور مشترکین، دفاتر ICT روستایی، فروشگاه‌ها و…) نسبت به واریز و برداشت وجه اقدام کنند و به راحتی می‌توانند پول نقد خود را به وجه جیرینگی و وجه جیرینگی را به پول نقد تبدیل کنند.

*انتقال شخص به شخص

همچنین با استفاده از جیرینگ می‌توان برای هر کس، در هر زمان و هر مکان پول واریز کرد. برای انتقال وجه نیاز به هیچ دستگاهی نیست و تنها با گوشی تلفن همراه و شماره تلفن فرد مورد نظر می‌توان برای وی پول واریز کرد.

می‌توانید از طریق منوی انتقال پول یا کدهای کوتاه، مبلغ مورد نظر خود را در حال تماشای تلویزیون، انجام کارها، مسافرت و حتی در حین کوهنوردی انتقال دهید. همزمان گیرنده، پیامکی مبنی بر دریافت مبلغ جیرینگی دریافت خواهد نمود و به شما نیز یک کد رهگیری تراکنش داده می شود.

*برداشت وجه غیر حضوری

امکان برداشت وجه به صورت غیرحضوری و از طریق کلیه کارت‌های بانک‌های عضو شتاب، توسط نماینده مجاز جیرینگ(شرکت آسان پرداخت پرشین) ایجاد و در دسترس کلیه مشتریان جیرینگ قرار گرفته است.

برای این منظور در صورتی که بانک مقصد، بانک مسکن باشد تسویه به صورت آنلاین و در صورتی که بانک مقصد، سایر بانک‌های عضو شتاب باشد، تسویه در روز و ساعت کاری ساتنا(۹ تا ۱۶) و نهایتا در مدت ۲۴ ساعت پس از درخواست انجام می‌شود.

بدیهی است با توجه به استفاده از سرویس شتاب جهت انجام برداشت غیرحضوری، در صورت وجود اختلال و یا قطع شتاب، استفاده از سرویس برداشت وجه غیر حضوری نیز دچار اختلال شده و مشتریان می توانند برای طرح سوالات و مشکلات خود درباره این خدمات با آدرس j. support @ persianswitch. com مراجعه کنند.

*پرداخت قبض سیم کارت دائمی

با استفاده از جیرینگ می‌توان در هر زمان و هر مکان قبض همراه‌ اول خود یا دیگران را بپردازید. برای پرداخت قبوض نیازی به مراجعه حضوری ندارید و می‌توانید در منزل یا در خودرو خود، با جیرینگ، قبض پرداخت کنید. قبض‌های میان دوره یا پایان دوره خود یا دیگران را، از طریق منوی جیرینگ یا با کدهای کوتاه می توان پرداخت.

با جیرینگ دیگر نیازی به داشتن شناسه پرداخت و شناسه قبض نیست. در صورتی که بخواهید قبض شخص دیگری را پرداخت کنید، تنها باید شماره تلفن همراه مورد نظر را داشته باشید. این شرکت اعلام کرده است: به زودی این سرویس برای قبوض آب، برق، گاز و تلفن نیز فعال خواهد گردید.

*شارژ اینترنتی جیرینگ

شما می‌توانید به راحتی از کلیه کارت‌های بانکی خود، به صورت الکترونیکی جیرینگ خود، اعضای خانواده یا دوستان را شارژ کنید. واریز وجه به جیرینگ از طریق وب سایت‌های آسان پرداخت پرشین(پرشین سوییچ)، جیرینگ شارژ، JIRING GATE پس از ثبت نام در جیرینگ امکان‌پذیر است. همچنین پس از شارژ جیرینگ می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

خدمات پولی همراه، پرداخت همراه یا کیف پول همراه، اسامی مختلفی برای یک روش جدید پرداخت پول هستند. در واقع استفاده از کیف پول همراه، جایگزینی برای ابزارهای قدیمی پرداخت مانند سکه و اسکناس، چک یا کارت بانکی است. با استفاده از کیف پول همراه می‌توان کالا یا خدمات را همانند قبل خرید کرد. اما کیف پول همراه ویژگی‌های جدیدی دارد.

با استفاده از کیف پول همراه می‌توان به سرعت به کیف پول همراه دیگران پول واریز کرد. برای این کار نیازی به مراجعه به خودپرداز یا وسیله دیگری نیست، بلکه تنها با استفاده از گوشی موبایل انتقال پول به صورت آنی انجام می‌شود.

امنیت کیف پول همراه از کیف پول عادی بسیار بیشتر است. در صورتی که گوشی همراه دزدیده شود، سارقان به پول داخل آن دسترسی نخواهند داشت و صاحب کیف پول همراه، با دریافت سیم‌کارت المثنی مجددا کیف پول خود را بدون هیچ کم و کاستی در اختیار خواهد داشت.

در حال حاضر این سرویس تنها برای مشترکین همراه اول(اعتباری و دائمی) ارایه می‌شود.

*شبکه توزیع خدمات جیرینگ

البته شبکه پذیرندگان جیرینگ در حال حاضر در بیش از ۲۰۰۰ نقطه و در تمامی نقاط ایران در دسترس هستند. برای واریز کردن پول یا برداشت آن از جیرینگ، می‌توانید به این پذیرندگان مراجعه کنید.

پذیرندگان جیرینگ قبل از شروع به همکاری، با شرکت در دوره‌های آموزشی و یا استفاده از محتوای آموزشی جیرینگ، نحوه کار با جیرینگ را فرا می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل با جامعه جیرینگ ارتباط داشته باشند.

چرا جیرینگ؟

استفاده از جیرینگ نیازمند نصب هیچ گونه نرم افزاری نیست و با تمامی گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار سازگار است. کلیه امکانات جیرینگ از طریق منوهای بسیار ساده قابل دسترسی است. خرید شارژ، پرداخت قبض، پرداخت‌های روزانه، واریز و برداشت وجه همگی با چند کلیک روی گوشی تلفن همراهتان قابل انجام است.

همچنین با استفاده از خدمات جیرینگ می‌توانید با سرعت بسیار بالایی امور مالی خود را انجام دهید. تراکنش‌های جیرینگ در لحظه انجام می‌شوند و نیاز به جابجایی پول نقد را کاهش می‌دهند. جیرینگ نیاز به مراجعه به دفاتر و فروشگاه‌ها را کاهش می‌دهد. شما از منزل خود می‌توانید به راحتی قبض خود را پرداخت کنید و شارژ اعتبار بخرید. انتقال وجه تنها با دانستن شماره تلفن همراه فرد مورد نظر و با شماره‌گیری یک کد انجام می شود.

شاید مهمترین آن باشد که میتوان گفت امنیت کیف پول با سرویس جیرینگ افزایش می‌یابد. برای استفاده از جیرینگ باید از رمز استفاده کرد که این رمز را تنها شما می‌دانید. در صورت مفقود یا ربوده شدن گوشی همراه، منوی جیرینگ شما قابل دسترسی نخواهد بود و با تعویض سیم کارت اطلاعات شما به سیم کارت جدید منتقل می شود.