پوشش کامل در اسلام مهم است نه رنگ و مدل

حسن رحیم پور ازغدی ، سخنران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در رابطه با مسئله حجاب بیان کرد: به نظرم ما اشتباه کردیم که حجاب را بین صفر و صد محدود کردیم و درست است که چادر حجاب برتر است، ولی حجاب فقط چادر نیست. بنابراین، وقتی گفتیم یا چادر آن هم به سبک ایرانی که سخت‌ترین نوع چادر است یا بی حجابی، به معنی صفر و صدی است و این نگاه یعنی هر کسی چادر سرش نیست ولو حجاب و پوشش اسلامی دارد بی حجاب و بدحجاب است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درواقع، این حکم اسلام نیست و خلاف حکم اسلام است و دین اسلام درمورد مدل حجاب و رنگ آن هیچ دستور خاصی نداده است و اگرچه، قرآن کریم به صراحت درمورد اصل حجاب می‌گوید باید پوشیده باشد و تبرج جنسی و خودنمایی نباشد، ولی دستور صریح قرآنی به عنوان واجب، درمورد این که مدل و رنگ حجاب چگونه باشد، نداریم.

او ادامه داد: هر فردی در هر محیطی و بر اساس زمان، مکان و شرایط، این موضوع را رعایت می‌کند و به همین دلیل، نباید در این خصوص سخت گیری کنیم و اگر فرد، حجاب اسلامی داشته باشد خوب است هرچند که بهتر است این حجاب، چادر تیره باشد تا جاذبه جنسی را به حداقل برساند.

پوشش کامل در اسلام مهم است نه رنگ و مدل

رحیم پور ازغدی افزود: حضرت زهرا (س) با وجود این که عبای عربی می‌پوشیدند حضور سیاسی، اجتماعی و علمی هم در جامعه داشتند تا جایی که هم شاگرد مرد مثل سلمان و هم شاگرد زن داشتند و بدنبال آن، خدمات اجتماعی هم انجام می‌دادند و به خانه فقرا سر می‌زدند و با این وجود، حجاب صد در صد هم داشتند. 

به گفته این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از دلایل مهم بدحجابی، تأخیر در ازدواج‌ها و ضعف نهاد ازدواج است. البته همه چیز فقط به این موضوع ختم نمی‌شود. زیرا خانواده‌های متأهلی وجود دارند که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند و همین می‌تواند یکی دیگر از دلایل باشد.