فیلم های جدیدی که در راه ساخت است

پروانه ساخت ۴ فیلم دست ناپیدا به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و تهیه کنندگی سیدسعید سیدزاده، سرهنگ ثریا به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی، سوشون به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و سینمای متروپل به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و تهیه کنندگی سیدحامد حسینی صادر شد.
دست ناپیدا، جدیدترین ساخته شاه‌حسینی پس از ۱۱ سال است. این کارگردان، آخرین بار در سال ۹۰ و برای زیباتر از زندگی که به گوشه‌هایی از زندگی سیدحسین علم‌الهدی می‌پرداخت، پشت دوربین همکاری کرده است.
سرنگ ثریا، نخستین ساخته لیلی عاج است. عاج، نام تئاتردوستان است. این هنرمند، پیشتر، نمایشنامه سالی که دوبار پائیز را به رشته تحریر درآورد و کارهای موفقی چون شب، کمیته نان، خواب زمستانی و قندخون را به روی صحنه برد.
نرگس آبیار که چندماهی است درگیر سریال سووشون است و تولید می‌کند در اواخر مردادماه امسال، مجوز ساخت این سریال را دریافت کرد، حالا مجوزهای سینمایی این کار را نیز خواهد گرفت. احتمالاً کار به صورت سریال برداشت شده و از دل آن، یک فیلم سینمایی روانه اکران می‌شود. آبیار به همراه تیم خود، ماههاست که برای تولید سووشون در شیراز به سر می‌برد.
محمدعلی باشه آهنگر که ۵ سال از آخرین ساخته او یعنی سرو زیر آب می‌گذرد نیز برای سینما متروپل، پروانه ساخته شده است.
همه‌ساله و طی ۳ ماه پائیز، بسیاری از آثار سینمایی کشور به دلیل حضور در جشنواره فجر، پروانه ساخت می‌کنند.
بر اساس ۴ فیلم این گزارش، این ۱۳ دی‌ماه امسال فرصت دارند تا جلوی دوربین بروند.