«تهران بیست» پنجره‌ای از مردم به سمت مسئولان

برنامه « تهران بیست » یکی از برنامه‌های ماندگار تلویزیون در طول سال‌ها سعی داشته در ساختاری مشخص به مطالبات مردم و نمایش هنجار و ناهنجاری‌های بپردازد که شاید از نگاه خیلی‌ها به دور مانده است.

مجتبی احمدی تهیه کننده این برنامه که حدود یک ماه است فرمان مدیریت این برنامه شبکه پنج را به دست گرفته است در اینباره می‌گوید:«تهران بیست» برند شبکه پنج است و محصول زحمات افراد مختلفی است که حالا ما در کنار هستیم و باید برای حفظ جایگاه مردمی برنامه و بهبود و ارتقای آن تلاش کنیم.

 احمدی که این روز‌ها برنامه صبحگاهی شهر امن را نیز برای گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما تهیه و کارگردانی می‌کند در خصوص حضورش در برنامه تهران بیست گفت:به دستور مدیران شبکه پنج سیما و البته با اعتماد عزیزان حدود یک ماه است که با اتخاذ سیاست‌های نویی بر گرفته از تمهیدات مدیر شبکه و مدیر گروه تهران و شهروندی آقای کریمی برای این برنامه کار را همراه با یک تیم جوان و سرحال و دغدغه دار به دست گرفتیم و قبل از هر گونه تغییر در آنچه دوستان گذشته با تلاش و تعصب بسیار به کار رسانده اند به دنبال در رنگ‌تر کردن جایگاه مردم و مطالبات شان در برنامه بودیم.

تهران بیست

تهیه کننده برنامه بچه‌های مردم توضیح داد:طبیعتاً برنامه تهران بیست به تغییراتی در دکور. تیتراژ. کارگردانی و... احتیاج دارد، اما در قدم اول به دنبال محتوا هستیم و با تشکیل یک اتاق فکر غنی و پویا از افراد خبره خبری. اجتماعی و مطلع سیاسی و اقتصادی به دنبال مسیری مدون در انتخاب سوژه. تحقیق میدانی. نگارش سناریو و در نهایت پس از چکش کاری مفصل در گروه تهران و شهروندی به انتخاب مهمان و ... می‌رسیم.

کارگردان مستند شکلات تلخ عنوان کرد: در برنامه تهران بیست جدا از مناسبت‌های تقویم، گروه سوژه یابی برنامه به دنبال درخواست‌های مردمی و مطالباتشان هستند و این هدف غایی برنامه است که حرف مردم را به گوش مسئولان برسانیم و به دنبال جواب و پیگیری آن باشیم. در رسیدن به خواسته مردم هر کجا نیاز باشد مسئولان را هم رخ در رخ هم می‌نشانیم و در فضایی دوستان به دنبال پاسخی هستیم که گره گشا باشد.

«تهران بیست» پنجره‌ای از مردم به سمت مسئولان

احمدی بیان کرد: تهران بیست امروز یک تیم پیگیری دارد و برای هر موضوع پرونده سازی می‌کنیم و تا به حصول نتیجه دنبال ماجرا خواهیم بود و این نوید را می‌دهیم که از مسئولان خوش قول که گره از کار مردم باز می‌کنند تقدیر می‌کنیم و جدا از اهدای «نشان تهران بیست» که محصول تلاش یک مدیر برای مردم است مسیر این خوش قولی را با مخاطب در میان می‌گذاریم.

این تهیه کننده اظهار داشت: تهران بیست در این فصل به دنبال خبر خوب است و تلاش داریم هر شب چند خبر خوب و امیدوار کننده برای مردم داشته باشیم، اما در کنار اخبار خوب ارتباطی مستقیم با مخاطبان مان داریم و از طریق هشتگ تهران بیست فرصتی ایجاد کردیم تا مردم ویدیو‌های مرتبط با خواسته‌های شان را برای ما ارسال کنند تا پس از تحلیل و بررسی ضمن نمایش در برنامه آن‌ها را به عنوان سوژه در برنامه طرح می‌کنیم و به گوش مدیران مربوطه می‌رسانیم و در نهایت همانطور که عرض کردم در پرونده‌ای پیگیر موضوع خواهیم بود.

احمدی در پایان گفت: به دنبال ارتقا کیفی و تأثیرگذاری برنامه هستیم و این یعنی در قدم اول باید تحقیقات میدانی وسیعی داشته باشیم و در قدم بعدی باید ذات مطالبه گر برنامه البته در موقعیتی آرام و منطقی را حفظ کنیم و فراموش نکنیم و که تهران بیست برای رسیدن به مطالبه به حق مردم تهران و ایران با کسی تعارف ندارد و جالب اینکه مسئولان هم می‌دانند که این برنامه در رسیدن به دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم هدف‌مند عمل می‌کند و تا حدود زیادی با ما همراه می‌شوند در نهایت امیدواریم در این مسیر بتوانیم به آنچه باید برسیم و تلاش مان نتیجه‌ای در خور مردم عزیز کشورمان باشد.