«ایران پایدار» به طور رسمی روی موج ۹۵.۵ شروع به کار کرد

رادیوی مناسبتی «ایران پایدار» به طور رسمی در محل سازمان پدافند غیرعامل شروع به کار کرد. این شبکه با ویژه برنامه «صبح صلابت» و با اجرای مجید عسگری، گوینده رادیو شروع به کار کرد و بعد غلامحسین طالبی، مدیر این شبکه به تشریح جزئیات این شبکه پرداخت. 

غلامحسین طالبی، مدیر شبکه «ایران پایدار» درباره راه‌اندازی این شبکه گفت: از سال گذشته به ابتکار معاونت صدا و با مدیریت آقای بخشی‌زاده «ایران پایدار» راه‌اندازی شد. سال گذشته هم به مدت ۱۰ روز در خدمت شنوندگان بودیم و امسال تا دقایقی دیگر به صورت رسمی این رادیو آغاز به‌کار می‌کند.

طالبی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این رادیو این است که با انواع راهکار‌ها آشنا شویم تا در حوزه‌های مختلف مصون بمانیم و در حوادث کمتر آسیب ببینیم. از آنجایی که استکبار تلاش گسترده‌ای را در داخل یا خارج کشور در پیش گرفته، سعی کردیم با آگاهی‌بخشی مردم را از هجمه‌ها مصون بداریم. 

«ایران پایدار» به طور رسمی روی موج ۹۵.۵ شروع به کار کرد

وی گفت: برنامه «صبح صلابت» از محل سازمان پدافند غیرعامل کشور از استودیو شماره ۲ در حال پخش است و هر روز از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح به صورت زنده تا ۱۲ آبان پخش می‌شود. خبر‌های ویژه پدافند غیرعامل هم هر روز از ساعت ۱۱ صبح و ۱۷ به صورت زنده به گوش شنوندگان می‌رسد. برنامه زنده دیگر با عنوان «شکوه اقتدار» از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ پخش می‌شود. این برنامه که به صورت مجله نیمروزی است، با مسئولین پدافند غیرعامل در استان‌ها و سازمان‌ها گفتگو می‌کند. 

مدیر شبکه «ایران پایدار» توضیح داد: برنامه «عصر پایداری» مجله ترکیبی است که هر روز به صورت زنده از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با رویکرد فرهنگی اجتماعی و تاریخی پخش می‌شود. برنامه زنده دیگر ما که در حوزه جنگ نرم است، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد تا ۰۲:۳۰ با اجرای شهاب شهرزاد در حوزه تولیدات فرهنگی پخش می‌شود. برنامه‌های دیگری با عنوان «سلامت پایدار»، «مهر خاوران»، «در پرتو ولایت»، «سرچشمه آفتاب» و ... تدارک دیده شده است.

مدیر شبکه «ایران پایدار» درباره پدافند غیرعامل افزود: در همه‌ی دنیا برای حفظ یکپارچگی زیرساخت‌ها و کارکرد‌های یک کشور اقدامات مهمی انجام می‌شود تا زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوایی را مستحکم کند. با توجه به تهدیدات بسیار زیاد زیستی، سایبری، شیمیایی، اقتصادی و هسته‌ای باید تمام فرایند‌ها را مستحکم کنیم تا آسیب کمتری ببینیم.

طالبی توضیح داد: به عنوان مثال، در یک زمانی پویشی در یکی از شبکه‌های اجتماعی راه انداخته بودند، که تصاویر ۱۰ سال گذشته را با تصاویر الان‌تان به اشتراک بگذارید. در حالی که پشت این قصه علاوه‌بر ابزار‌های جاسوسی و امنیتی، ابزار‌های اقتصادی هم به کار گرفته شد. در نهایت یک تعداد تصاویری جمع‌آوری شد تا در یک بانکی به اسم و آی‌دی فرد ثبت شود. این اطلاعات با میلیون‌ها یا میلیارد‌ها فیلم و صوت خرید و فروش می‌شود. یعنی سازمان‌های جاسوسی این اطلاعات را خرید و فروش می‌کنند. به همین دلیل، هدف از راه‌اندازی این شبکه آشنایی مردم با این پدیده‌هاست.

پیش از این، مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند، پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون  می‌کند، معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد. این پدافند غیرعامل نتیجه اش این است. ببینید چقدر مهم است که ما این حالت را در کل پیکره کشور و جامعه و در دستگاه‌های مختلف بوجود بیاوریم. کاری کنیم که همت ما فقط مصروف به این نباشد که دشمن را منصرف کنیم یا برای مقابله خودمان را آماده بکنیم. نه، کاری کنیم که ما مصونیت در خودمان بوجود بیاوریم. این با پدافند غیرعامل تحقق پیدا می‌کند. بنابراین این مسئله، مسئله بسیار مهمی است که بایستی راه بیفتد.