مسعود ده نمکی، آزادی مشروط و چهار فیلم در گینس!

مسعود ده نمکی این روزها سریال « آزادی مشروط » را روی آنتن شبکه یک سیما دارد. او درباره طنز با اشاره به این عبارت که این سریال مانیفست کارهای من است، گفت: بستر «آزادی مشروط» به نوعی فرمول آزمون پس داده‌ای است که مانیفست کارهای من به حساب می‌آید.  نوعی هم‌گرایی و هم‌افزایی آدم‌ها و ایجاد وحدت ملی و روحیه همبستگی از دیگر ویژگی‌های این آثار است؛ کما اینکه در این سریال هم از لهجه‌های متعددی استفاده شده و هر بازیگری اگر متعلق به قومیت خاصی بوده است سعی کردیم با لهجه خودش در کار حضور داشته باشد.  

او با اشاره به اینکه چهره‌های متفاوتی در «آزادی مشروط» حضور دارند، گفت: در هر یک از آثار من هم چهره‌های اصلی حضور دارند و هم چهره‌های دیگر، در این سریال حضور 240 بازیگر حضور دارند که بخشی از آنها به تازگی وارد این حوزه شده‌اند و بخشی هم پیشکسوت‌ها هستند از جمله پرویز فلاحی‌پور که ظاهراً تاکنون کار طنز نداشته است و اینجا به خوبی از پس این سریال برآمده است. کست متفاوتی هم داریم چهره‌هایی که شاید پیش از این کنار هم قرار نگرفته بودند و چیدمانی متفاوتی از اینها را می‌بینیم.

مسعود ده نمکی، آزادی مشروط و چهار فیلم در گینس!

 

این کارگردان سینما و تلویزیون در واکنش به این نکته که چرا در حوزه سینما کمرنگ‌تر شده، تأکید کرد: سال 1397 فیلم سینمایی «زندانی‌ها» را داشتم و بعد از آن سریال های «دادستان» و حالا هم «آزادی مشروط» در تلویزیون ساخته شدند. به هر حال کف مخاطب تلویزیون در بهترین حالت برابر با سقف مخاطب سینماست و من ترجیح می‌دهم فعلا با این مدیوم حرف‌ها را بزنم و برای زدن حرف‌هایی از این جنس بستر تلویزیون بهتر است.  

وی با اشاره به اینکه چهار فیلم اول من باید در گینس ثبت شود، افزود: این مسیر تا حالا خوب بوده است، حرف هایی که از جنس «رسوایی» زده شد و هشدارهایی که داده شد از این جمله بود. چهار فیلم اول من هم همه پرفروش های سال بوده اند و باید در گینس ثبت شوند.

ده نمکی در گفت‌وگوی کوتاه خود با برنامه رادیویی «استودیو هشت» همچنین به تعداد قسمت‌های سریال «آزادی مشروط» اشاره کرد که پیش از این 30 قسمت عنوان شده بود اما فیلمبرداری سریال به اتمام رسیده و اکنون قرار است در 52 قسمت به پخش برسد.