«بلک آدام» و صدرنشینی فیلم‌های ابرقهرمانی در آمریکا

فیلم « بلک آدام » برای سومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش سینماهای آمریکا قرار گرفت و به نظر می‌رسد که از انیمه جدید «قرمز» جلوتر باقی بماند.

این انیمه نتوانست «بلک آدام» را پشت سر بگذارد و برای همین در جایگاه دوم باکس آفیس قرار گرفته است. این انیمیشن در پیش‌نمایش خود از پنجشنبه و جمعه 4 میلون و 800 هزار دلار کسب کرد. البته این فیلم از افزایش قیمت بلیت همراه با نمایش در سینماهای آیمکس و دالبی بهره‌ می‌برد. اگرچه این فیلم در افتتاحیه خود نتوانست فروش خوبی داشته باشد، اما پیش‌بینی می‌شود بتواند رقم فروش خود را از 10 میلیون عبور دهد. در این صورت این انیمه‌ دیگر قابل تحسین در سینمای آمریکا خواهد بود. انیمه قبلی «اژدهای قهرمان» بود که توانست در افتتاحیه خود 21 میلیون دلار فروش کند و همچنین انیمه «جوجوتسو کایسن» که 18 میلیون دلار در افتتاحیه خود فروش کرد.

این روزها موفقیت در سینمای آمریکا تقریباً برای هر فیلم بدون قهرمان کتاب‌های مصور (کمیک بوک) نامشخص است، اما انیمه خود را به عنوان یک مدیوم نسبتاً قابل اعتماد در آمریکای شمالی تثبیت کرده است. با مجموعه‌ فیلم‌های دنباله‌داری که به اندازه کافی هواداران اختصاصی دارند. حالا خریداران بلیت از این انیمه بسیار استقبال کردند، به طوری که فیلم از طریق سینما اسکور نمره A گرفت.

اما فیلم «بلک آدام» در پایان هفته گذشته تنها در روز جمعه 4 میلیون و 700 هزار دلار فروش کرد و 37 درصد نسبت به فروش هفته گذشته افت داشت. این فیلم که از آغاز اکرانش تا به امروز رقیب جدی نداشته است انتظار می‌رود بتواند فروش خود را بیش از 120 میلیون دلار افزایش دهد. آخر هفته آتی فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» اکران گسترده خود را آغاز خواهد کرد و رقیب جدیدی برای فیلم «دوان جانسون»‌ خواهد بود.

فیلم «بلیتی به سوی بهشت» با بازی «جورج کلونی» و «جولیا رابرتز» نیز در جایگاه سوم باکس آفیس می‌ایستند. این فیلم تا پایان سومین هفته 8 میلیون دلار فروش می‌کند که نسبت به هفته گذشته خود 18 درصد افت فروش خواهد داشت. این فیلم نیز در خارج از آمریکا 88 میلیون دلار فروش کرد و به نظر می‌رسد که بتواند فروش داخلی خود را تا 46 میلیون دلار تا پایان هفته افزایش بدهد.

«بلک آدام» و صدرنشینی فیلم‌های ابرقهرمانی در آمریکا

«لبخند» نیز در جایگاه چهارم فروش قرار خواهد گرفت. باوجود اینکه فصل هالووین تمام شده است اما فیلم ترسناک پارامونت همچنان قدرت خود را در فروش نشان می‌دهد. این فیلم تا پایان هفته نیز 98 میلیون دلار فروش خود را ادامه خواهد داد و چیزی نمانده است که به 15امین فیلمی تبدیل شود که از مرز 100 میلیون دلار در سال 2022 عبور کرده است.

«طعمه شیطان» محصول کمپانی لاینزگیت نیز 3 میلیون و 500 هزار دلار فروش می‌کند و جمع فروش خود را به بیش از 13 میلیون دلار خواهد رسانید.