آتش سرد سند مظلومیت تلویزیون در دوره کروناست

علی مهام تهیه‌کننده سریال آتش سرد در نشست خبری گفت: ۱۳ ماه تمام روی این طرح کار شد و با کارگردان صحبت کردیم و برای من جنبه اخلاقی در آثارم اهمیت دارد. بحث این سریال دفاع از حق و عدالت است و این برای ما مهم بود.

وی ادامه داد: قرارداد ما سال ۹۹ بود، اما تولید به سال ۱۴۰۰ افتاد و تیر ماه کلید خورد که کرونا هم دامن‌گیر شده بود. البته خیلی ازدستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردیم، اما به مرور زمان همه مبتلا شدیم سرعت کار هم به این ترتیب کم شد، اما تعطیل نشد.

رضا ابوفاضلی کارگردان سریال توضیح داد: در شرایطی که شاید روزی حلال کم اهمیت شده است من فکر کردم درون مایه را رزق حلال بگذاریم. قصه‌های ازدواج، کار جوانان، اختلاس را هم با قصه اصلی پیش بردیم.

جعفر دهقان درباره حضورش در این سریال گفت: من از بازیگرانی نیستم که در هر کاری باشم و برایم مضمون کار اهمیت دارم زمانی که جنگ بود در کار‌های دفاع مقدسی بودم بعد از آن در سینمای دینی همچون اصحاب کهف و مریم مقدس بازی کردم الان هم کار‌هایی را که به نظرم ارزشی می‌آید و مسایل اجتماعی هم در آن وجود دارد را انتخاب می‌کنم. امیدوارم از این دست کار‌ها بیشتر ساخته شود امروز هم مخاطبان تماس گرفتند همه راضی بودند نقد‌هایی هم داشتند، اما رضایت داشتند.

ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو درباره ساخت فصل دوم سریال گفت: باید دید در فصل اول چه قوت و ضعف‌هایی داشتیم. فرمول ادامه سازی سریال‌ها فرمول جذابی است و یک سرمایه است، اما سریال‌های که در ادامه یکدیگر ساخته می‌شود نیاز به بررسی دارد.

آتش سرد سند مظلومیت تلویزیون در دوره کروناست

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید روی آن تاکید کرد این است که آتش سرد سند مظلومیت تلویزیون در دوره کروناست. این سریال و صد سریال دیگر در مقابل سلامتی عوامل به اندازه یک تار مو اهمیت ندارد، اما باید دید چه آدم‌هایی زحمت کشیدند در دوره کرونا آمدند و کار کردند. همچنین باید دید در جا‌های دیگر که با دستمزد‌های ده برابری با روزی یک دقیقه کار می‌کنند و بعد می‌گویند تلویزیون مخاطب ندارد. خطاب به این‌ها باید گفت شما مهم نیستید مهم مخاطبی است که از یک روستا تماس می‌گیرد و درباره این سریال حرف می‌زند. من خودم به همه دوستان می‌گویم حتماً همیشه نشست‌های ۱۶۲ بروند.

ملک محمدی عنوان کرد: این‌ها باید دستمزد پنج میلیاردی بگیرند و اجازه ندارند درباره تلویزیون صحبت کنند. تلویزیونی که اصلاً در دوره کرونا خاموش نشد. بیایند بگویند چقدر هزینه کرده‌اند و چقدر مخاطب داشته‌اند و ما هم بگوییم. البته من می‌دانم این بحث‌ها را به خاطر ژست می‌گویند. تاریخ مشخص می‌کند که چه کسانی در دوره کرونا رفتند و در صف مقدم کار کردند. چه کسانی به بهانه‌های مختلف کار را تعطیل کردند.