عمامه‌های خاکی؛ روایتی از ۱۰ طلبه شهید

کتاب عمامه های خاکی به زندگی ده طلبه شهید و سرگذشت‌نامه‌های این شهدا است که به قلم مسعود مختاری توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

عالمانی علم و جهاد و شهادت را در کنار هم قرار دادند و جان خود را فدا کردند تا انسان‌ها از جهل به علم و از تاریکی به روشنایی مهاجرت کنند.

یکی از گروهان ها تو شرایط سختی قرار گرفته بود، با اینکه شب بود، تصمیم بر این شد تا دوتا ماشین نیرو بفرستند کمکشان، با سرعت زیاد تو جزیره مجنون در حال حرکت بودیم. همش باتلاق و چاله چوله هایی بود که پر از آب شده بودند.یک مرتبه یکی از ماشین‌ها افتاد تو یکی از این چاله ها و لاستیک اش به گِل فرو رفت. هر کاری کردیم در نیومد. بچه‌ها کم‌کم داشتند نگران می‌شدند، چون با نرسیدن ما ممکن بود گروهان محاصره شده همگی شهید بشوند، یک دفعه سید‌‌ علی‌اصغر حسینی، روحانیِ گردان که همراه ما بود دست بُرد رو سرش و عمامه‌اش را شروع کرد به باز کردن….

عمامه‌های خاکی؛ روایتی از ۱۰ طلبه شهید

مضمون اثر

کتاب عمامه های خاکی خاطرات ده تن از شهدای طلبه دفاع مقدس است که رهبری معظم انقلاب بارها در دیدار طلاب و روحانیون از کلید واژه خدمت استفاده کردند و فرمودند خدمت‌رسانی به مردم را در هیچ شرایطی فراموش نکنند که این سنت حسنه است.

روحانیت اصیل و انقلاب اسلامی

چندسالی است که دشمن انقلاب با استفاده از حربه‌های مختلفی سعی بر جدایی مردم از روحانیت اصیل و انقلاب اسلامی داشته است که یکی از این حربه‌ها ایجاد شبهه‌هایی همچون اینکه روحانیت در دفاع مقدس شرکت نداشته با این حال که این قشر بیشترین شهید را با توجه به جمعیت قشری خودش تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهدای روحانی والامقامی که در این کتاب از آنها سخن رفته است: شهید سیدکاظم قریشی، شهید سیدعلی اصغر حسینی، شهید رول سیدین، شهید سیدخداداد ذبیحی، شهیدعباس صالحی، شهید علی اصغر کلاهی، شهید علی صالحی، شهید حمیدرضا شمسی، شهید سیداحمد میرصادقی، شهید داود سهرابی مقدم