جزئیات جدیدی از «مدرسه کنکور» تلویزیون

چندی پیش مدیر شبکه آموزش از راه‌اندازی « مدرسه کنکور » خبر داد. سهرابی مدیر گروه آموزش‌های رسمی به جزئیات آن اشاره کرد که کنداکتور آن برای 21 درس طراحی شده طی 6 روز از هر هفته، به صورت روزانه 9 ساعت محتوا به مخاطبانش ارائه می‌کند. 

به تعبیرِ او، مدرسه کنکور روزانه 21 درس را پوشش می‌دهد؛ 5 درس برای رشته تجربی، 6 درس برای رشته‌های ریاضی و 10 درس برای رشته‌های انسانی؛ مجموعاً 9 ساعت برنامه روزانه در 6 روز هفته برنامه تولید می‌کند و البته جمعه‌ها برنامه ندارد.

سهرابی همچنین تأکید کرد که ویژگی‌های مهم آن، این است که سعی می‌شود در تولید محتوای مدرسه کنکور از بهترین مدرسان شناخته‌شده، استفاده شود و محتوایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد محتوای کاملاً جامع و رایگان است، یعنی اگر دانش‌آموزی محتوای مدرسه کنکور را به‌طور کامل دنبال کند عملاً نیازی به آموزش‌های دیگر نخواهد داشت. ایجاد فرصت‌های تعاملی و ایجاد آزمون از اتفاقاتی است که قطعاً به بالا بردن کیفیت مدرسه کنکور کمک می‌کند و جزو اهداف این مدرسه است.

در روزهای پایانی آذرماه، حسین نعمتی مدیر گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش خبرهای جدیدی از «مدرسه کنکور» می‌دهد. او می‌گوید این مدرسه تلویزیونی قرار است در دی‌ماه راه‌اندازی شود تا با دریافت داده‌های این کلاس‌ها، خانواده‌ها از پرداخت هزینه‌های هنگفت برای کلاس‌های کنکور فارغ شوند. 

همچنین قرار است این برنامه در تلوبیون هم قرار گیرد.

جزئیات جدیدی از «مدرسه کنکور» تلویزیون

او به طرح ارائه کلاس‌های آمادگی امتحانات تیزهوشان اشاره کرد که خیلی از خانواده ها تمایل دارند فرزندانشان به این مدارس وارد بشوند و تحصیل کنند. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) مجموعه‌ای از منابع دروس موثر آزمون های ورودی این مدارس را  در اختیار شبکه آموزش قرار می‌دهد که به راحتی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه گزاف کلاس‌های خصوصی از سوی خانواده‌ها نیست.

در مدرسه کنکور همچون مدرسه تلویزیونی، هدف عدالت آموزشی است. زیرا مشکلی که همواره خانواده‌ها با آن مواجه بودند خصوصاً در مناطق محروم و کم‌برخوردار، متأسفانه با تمام استعدادها و توانایی‌ها و پتانسیلی که در این مناطق وجود دارد، به این علت که شرایط برابری برای رقابت وجود نداشته است این مناطق کمتر توانستند در آزمون‌های سراسری به شرایط برابر رقابت دسترسی داشته باشند،

آمارها می‌‌گوید در دو سه هزار نفر اول کنکور، یک درصد کوچک آن از محصلان مناطق محروم‌‌اند و بقیه از مناطق برخوردار کشورند، عملاً در اینجا، بی‌عدالتی آموزشی کاملاً خودش را نشان می‌دهد. کنکور بستر تجلی این جلوه‌های بی‌عدالتی آموزشی است؛ چرا که آزمون‌های مختلفی در کشور به‌گونه‌های مختلف وجود دارد که عدم امکان دسترسی برابر و رایگان به آن‌ها، بیانگر این موضوع و مشکل هست.

همان‌طور که سهرابی چندی پیش به خبرنگار تسنیم گفت "اگر دانش‌آموزی محتوای مدرسه کنکور را به‌طور کامل دنبال کند عملاً نیازی به آموزش‌های دیگر نخواهد داشت."

به گفته مدیر گروه آموزش‌های رسمی، ایده مدرسه کنکور از یک نگاه مبتنی بر عدالت‌ آموزشی برخاسته است و تصمیم دارد با ایجاد محتوای آموزشی بسیار جامع و صددرصد رایگان برای تمام مخاطبان و افرادی که گروه هدفِ آن هستند، کاری کند آنها فرصت این را پیدا کنند تا در این رقابت، حضوری عادلانه‌تر داشته باشند و در جایگاهی قرار بگیرند که بتوانند با گرفتن این محتوای ارزشمند و جامع، فرصت‌های دست‌یابی به آموزش بهتر در آموزش تکمیلی و آموزش عالی را برای خودشان ایجاد کنند.