«روزی روزگاری مریخ» به ایستگاه پایانی رسید

پرونده سریال کمدی « روزی روزگاری مریخ » به کارگردانی مشترک پیمان قاسم‌خانی و محسن چگینی با پخش قسمت بیست وششم بسته شد تا به این ترتیب ماجراجویی‌های «آقاجون» با بازی سام درخشانی در این سیاره به پایان برسد.
پیمان قاسمخانی که پیش از این به عنوان سرپرست نویسندگان سریال «مسافران» را با حضور شخصیت‌های فضایی خلق کرده بود، بعد از گذشت 12 سال بار دیگر سراغ این موضوع رفت و اینبار داستانش را به دل سیاره «مریخ» برد تا روای قصه‌های تازه‌ای با حضور انسان‌ها و موجودات فضایی باشد. در سریال مسافران شخصیت‌های فضایی برای انجام ماموریتی به زمین می‌آمدند و در مصاف با آدم‌ها و مناسباتشان دچار چالش می‌شدند، اما در روزی روزگاری مریخ این آدم‌ها بودند که پا به سیاره موجودات فضایی می‌گذاشتند و زندگی و مناسبات آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دادند.
قاسمخانی در روزی روزگاری مریخ با تیزهوشی ذاتی خود زمین بازی را تغییر داد تا بتواند با فراق بال بیشتری به نقد روابط و رفتارهای اجتماعی بپردازد. او در طول این 26 قسمت سعی کرد تا با خلق یک فضای فانتزی رفتارهای آدم‌ها را در مصاف با جامعه به چالش بکشد.این نویسنده و کارگردان در «روزی روزگاری مریخ» مسیر سختی را پیش رو داشت، اما توانست با وجود کاستی‌هایی که سریال جدیدش داشت به نقد مناسبات اجتماعی بپردازد.

«روزی روزگاری مریخ» به ایستگاه پایانی رسید


قاسمخانی در سریال«روزی روزگاری مریخ» به عنوان سرپرست نویسندگان ، طراحی قصه‌ها را برعهده داشت و 14 اپیزود ابتدایی آن را به همراه محسن چگینی کارگردانی کرد. چگینی در ادامه قسمت‌های باقی مانده را به شکل مستقل کارگردانی کرد که البته در این مسیر در ساخت چند اپیزود مهراب قاسمخانی و امیر مهدی ژوله او را همراهی کردند.
 امیر نوروزی ، سام درخشانی و ویشکا آسایش در «روزی روزگاری مریخ» درخشش خیره‌کننده‌ای داشتند.
«روزی روزگاری مریخ» همچنین بستری را مهیا کرد تا بازیگرانی چون سام درخشانی، ویشکا آسایس و امیر نوروزی بخشی دیگر از توانایی‌های خود را در عرصه کارهای کمدی به رخ بکشند. بازی درخشان این سه نفر یکی از ویژگی های بارز و مثبت «روزی روزگاری مریخ» بود. در این سریال به مانند دیگر کارهای قاسمخانی یک چهره تازه هم در عرصه بازیگری رو شد و او کسی نبود جز «عبدالله روا» که پیش از این بیشتر به عنوان مجری شناخته می‌شد.
سریال «روزی روزگاری مریخ» از محصولات مشترک نماوا و فیلیمو است که پخش آن از 21 تیرماه 1401 از طریق این دو پلتفرم شروع شدو در نهایت هم در تاریخ 27 دی ماه با پخش قسمت بیست وششم به پایان رسید. این سریال بعد از سریال کمدی «خوب، بد، جلف / رادیو اکتیو» دومین تجربه سریال سازی تیم قاسمخانی و چگینی در شبکه نمایش خانگی است.
گفته می‌شود قرار است دیگر محصول مشترک این دو پلتفرم به نام «مگه همه عمر چندتا بهاره» به کارگردانی سروش صحت جایگزین «روزی روزگاری مریخ» شود.