«بابیلون» روایتی کمدی از حواشی تاریخ سینما

صنعت سینما سیر عجیبی داشته، باورش سخت است که روزگاری مخاطب، دیالوگ فیلم‌ها را به‌جای این‌که از زبان شخصیت‌ها بشنود می‌خوانده، سینمای صامت تاریخ جذاب و پرحاشیه‌ای داشته که به انقلاب ورود صدا به سینما ختم شده. تاریخی که روایتی خاص از آن و مهم‌ترین عواملش را در فیلم « بابیلون » می‌بینیم. فیلمی که محصول 2023 است

راز و رمز ورود به سینما

در آن روزگار ورود به سینما نیاز به تخصص خیلی خاصی نداشته، میهمانی‌های شبانه دروازه ستاره شدن بوده و خیلی از چهره‌های نام‌آشنای تاریخ سینما از طریق یکی از همین میهمانی‌ها ستاره شده‌اند. فیلم «بابیلون» با بازی فوق‌ستاره‌هایی مثل براد پیت و مارگو رابی، نگاهی کمدی و در عین حال کمابیش تاریخی به جریان سینمای صامت و ستاره‌های معروفش دارد. فیلم داستان ظهور دو شخصیت است، یکی جوانی اسپانیایی که مخلفات میهمانی‌ها و عیاشی‌های یک تهیه کننده را فراهم می‌کند و دیگری دختر جوانی که رویای ستاره شدن دارد.

چرا ببینیم؟

«بابیلون» روایتی کمدی از حواشی تاریخ سینما

فیلم ارجاعات جالبی به تاریخ سینما، پشت صحنه تولید فیلم‌های قدیمی، مناسبات عجیب و درعین حال پرحاشیه این صنعت دارد که هم سرگرم کننده است هم اطلاعات مخاطب را درباره تاریخ سینما افزایش می‌دهد. از طرفی حضور براد پیت در نقشی متفاوت از آن‌چه این ستاره لوکس ارائه کرده جالب است. مارگو رابی هم در این فیلم به‌شدت می‌درخشد. جالب‌ترین بخش فیلم برای علاقه‌مندان به سینما، نه داستان بامزه و نه درخشش بازیگران، بلکه پشت صحنه‌ای است که از سینما ارائه می‌کند و در هیچ فیلم دیگری سابقه نداشته.