برگزاری مسابقات قرآن وحدت جهان اسلام را تقویت می‌کند

امیرحسین رحمتی نماینده کشورمان در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن درباره برگزاری این مسابقات بین‌المللی گفت: کیفیت مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته بالاست و از طرفی در کنار رقابت با شرکت‌کنندگان نوعی رفاقت و صمیمیت نیز بین افراد وجود دارد و این موضوع هم از برکات قرآن کریم است که ملت‌ها را در کنار هم جمع می‌کند.

وی در خصوص تأثیرگذاری مسابقات بین‌المللی قرآن در موضوع وحدت بین امت اسلامی گفت: تأثیر برگزاری چنین مسابقاتی در راستای تقویت وحدت جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست و قطعاً به واسطه برگزاری مسابقات قرآنی در سطح بین‌الملل خواهیم توانست مسلمانان جهان را گرد هم بیاوریم و از این وحدت در مقابل دشمنان جهان اسلام استفاده کنیم.

نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، تأکید کرد: چنین مسابقاتی باید بیش از گذشته در کشور برگزار شود تا نوجوانان و جوانان امروزی را بیشتر با قرآن آشنا کنیم، چراکه دشمنان تمام تلاش خود را برای دور کردن جوانان از امور قرآنی به کار بسته‌اند.

برگزاری مسابقات قرآن وحدت جهان اسلام را تقویت می‌کند

وی در پایان در خصوص نوع میزبانی جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌کنندگان خارجی خاطرنشان کرد: میزبانی جمهوری اسلامی ایران از این جهت که رضایت شرکت‌کنندگان خارجی را در پی داشته، قطعاً قابل قبول بوده است.

گفتنی است، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 29 بهمن ماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اغاز شده و تا سوم اسفند ماه ادامه دارد.