«هوش یار» به عدالت آموزشی کمک می‌کند

برنامه جدید «هوش یار» با کمک معاونت استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش قرار است از ۱۷ اسفند ماه از شبکه آموزش پخش شود و در ۵۰ قسمت نکات علمی و آموزشی را برای آموزش بهتر دانش آموزان در نظر گرفته شده است‌.

اگر به شکل‌گیری مدرسه تلویزیونی و در ادامه آن ادامه فعالیت آن بنگریم به این نتیجه می‌رسیم شیوع ویروس کرونا باعث شد که پلتفرم‌ها، شبکه‌های اینترنتی و همچنین تلویزیون کمک شایانی به مقوله آموزش در کشور کنند آن روز‌ها تدریس به صورت فیزیکی و رو در رو امکان پذیر نبود و تمام دنیا به دنبال آن بود که راه‌های جدیدی را برای تدریس بهتر به دانش آموزان داشته باشد.

در آن روز‌ها بار دیگر کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی و تقویت پژوهش علمی و عملی، تقویت مدرسه‌محوری و تحول در تالیف و ساختار کتب درسی از مهمترین چالش‌های پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت کشور بود.

اما با شکل‌گیری شبکه شاد و تغییر رویکرد شبکه‌آموزش با ساخت برنامه‌های، چون مدرسه تلویزیونی این روند ساختار مناسب‌تری نسبت به گذشته به خود گرفت و تلویزیون با کمک ۶۴ میلیون تلویزیونی که در سرتاسر کشور بود به فراگیر شدن آموزش کمک بسیاری کرد.

 «هوش یار» به عدالت آموزشی کمک می‌کند

این بار تلویزیون قصد دارد با ساخت برنامه‌ای، چون «هوشیار» یک گام جلوتر بروند و برای دانش‌آموزان باهوشی که توانایی حضور در کلاس‌های تقویتی را ندارند به عدالت آموزشی کمک کند.