مراسم تشییع پیکر شهرام عبدلی از مقابل خانه هنرمندان + فیلم

مراسم تشییع پیکر مرحوم شهرام عبدلی امروز  یکشنبه ۷ اسفند ساعت ۱۰ صبح در خانه هنرمندان با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان، برگزار شد.

پیکر زنده یاد عبدلی بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون  روز گذشته در حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس تشییع و سپس به تهران منتقل شد.

در این مراسم هنرمندانی، چون کوروش سلیمانی، جواد هاشمی، شهره سلطانی، آناهیتا همتی، میرطاهر مظلومی، گیتی معینی، رضا توکلی، شکر خداگودرزی، امیررضا دلاوری، رابعه اسکویی و… حاضر شدند.

مراسم تشیع پیکر شهرام عبدلی از مقابل خانه هنرمندان + فیلم

 

شهرام عبدلی از روز جمعه به دلیل خون ریزی مغزی در بیمارستان قائم مشهد بستری بود و سطح هوشیاری او پایین آمده بود و شنبه ۶ اسفند چشم از جهان فروبست.

مراسم تشیع پیکر شهرام عبدلی از مقابل خانه هنرمندان + فیلم

 

میرطاهر مظلومی در ادامه با تسلیت به خانواده عبدلی بیان کرد: زمین به خاطر حضور برخی آدم‌هاست که نفس می‌کشد. والله که عبدلی یکی از همان‌ها بود. او با شرف، نجیب و محترم بود.
 

ایرج راد رئیس هیأت مدیر خانه تئاتر گفت: غم بزرگی است. همه کسانی که او را از نزدیک می‌شناختند شیفته اخلاق و معرفت او بودند. همانطور که گفته شد شما عزیزان، هنرمندان را در قاب می‌بینید و ذهنیتی از بازی و نقش آن‌ها دارید، اما از اخلاق و منش آن‌ها بی‌خبرید و ناکامی‌ها و تحمل رنج‌های‌شان را نمی‌بینید.

مراسم تشییع پیکر شهرام عبدلی از مقابل خانه هنرمندان + فیلم

وی اضافه کرد: شهرام عبدلی در خیابان به شما لبخند می‌زد، ولی هر یک از هنرمندان مشکلات فراوانی دارند. ما در جایگاه صنف در خانه تئاتر، می‌دانیم چه رنجی می‌کشند و با تمام سختی‌ها می‌سازند تا اثری خلق کنند که اثرگذار باشد. ما انتظار نداشتیم عبدلی به این زودی از میان هنرمندان برود.

راد در پایان سخنانش مطرح کرد: او یکی از بی‌حاشیه‌ترین هنرمندان بود و درگذشت او را به همه جامعه و خانواده‌اش تسلیت می‌گویم. با کار‌هایی که در عرصه تصویر کرد همواره نامش در تاریخ هنر این کشور ماندگار خواهد ماند.

امیر رحیم زاده تهیه‌کننده سریال «آسوده باش»  گفت: او مدت کوتاهی در پروژه همراه ما بود، اما در همین مدت کوتاه آسودگی را به همه ما آموخت. تمام سعی و تلاش ما این بود که شهرام عزیز با پای خود از بیمارستان بیرون بیاید، اما تقدیر این نبود. او در روز افتتاحیه سریال نکته‌ای گفت که جالب بود و این بود که همه ما که اینجا هستیم از امام رضا (ع) دعوتنامه داریم.

این تهیه‌کننده افزود: ۲۴ ساعت قبل از فوت شهرام باخبر شدیم خدام حرم امام رضا (ع) اعلام آمادگی کرده‌اند که با پرچم گنبد به بیمارستان بروند. به دلیل بحث‌های بهداشتی و شرایط بیمارستان ملاحظاتی وجود داشت، اما دوستان آنجا حاضر شدند. همسر شهرام از خدام خواست که به اتاق کناری شهرام یک کودک فلج در آن بستری بود هم بروند. امروز از بیمارستان قایم مشهد خبر رسید که آن کودک فلج بهبودی پیدا کرده است.

در پایان مراسم با اعلام سیدجواد هاشمی نماز میت به امامت حجت‌الاسلام سرلک بر پیکر زنده یاد شهرام عبدلی اقامه و پیکر این هنرمند به سمت بهشت زهرا (س) بدرقه شد.