دورخیز "فسیل" برای رکوردشکنی "انفرادی"

فیلم " فسیل " ساخته کریم امینی بعد از سه هفته فروش در سینماهای کشور مرز 50 میلیارد تومان فروش را رد کرد. این کمدی با بازی بهرام افشاری ، ایمان صفا، سیدهادی کاظمی، سید جواد هاشمی، الناز حبیبی و به تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان، پرفروش‌ترین فیلم سال جدید تا به اینجای کار است. فسیل در هفته قبل 20 میلیارد فروش داشته است.

در حال حاضر پرفروش‌ترین سینمای ایران البته بدون در نظر گرفتن تورم، "انفرادی" ساخته سید مسعود اطیابی و به تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان است که 77 میلیارد تومان فروش داشته است. تعداد کل مخاطبین انفرادی 2,434,469 نفر است. فعلاً تعداد مخاطبین "فسیل" 1 میلیون و 46 هزار نفر و کمتر از نصف تعداد مخاطبین انفرادی است اما به نظر می‌رسد با این سرعت فروش، این فیلم بتواند رکورد انفرادی را هم بزند و عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آنِ خود کند.

دورخیز "فسیل" برای رکوردشکنی "انفرادی"

 

بعد از فسیل "غریب" ساخته محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حامد عنقا و با بازی بابک حمیدیان، 5 میلیارد و 400 میلیون تومان فروش داشته است. "غریب" نیز رشد و سرعت فروش بهتری را نسبت به هفته‌‌های قبل تجربه می‌کند و احتمال دارد که به زودی به مرز 10 میلیارد نزدیک شود. این فیلم با توجه به برشی از زندگی شهید بروجردی ساخته شده است. میزان فروش غریب در هفته قبل 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

بعد از این فیلم، عروس خیابان فرشته نیز با 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در میان فیلم‌های جدید اکران کشور، در جایگاه سوم ایستاده است. این فیلم نیز در هفته گذشته 1 میلیارد و نیم فروخته است.

جمع فروش این فیلم‌ها در هفته گذشته نیز 24 میلیارد و 770 میلیون تومان است.

از میان فیلم‌هایی که از سال گذشته به اکران خود در سینماها ادامه می‌دهند، ملاقات خصوصی و بخارست هرکدام 1 میلیارد و 800 میلیون تومان و خط استوا 845 میلیون تومان فروش داشته است.

جمع فروش فیلم‌های قدیمی در هفته گذشته نیز 5 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

بنابراین جمع کل فروش فیلم‌های سینمای کشور (قدیم و جدید) در هفته گذشته، بیش از 30 میلیارد تومان است که با درنظر گرفتن فروش قابل توجه "فسیل" می‌بینیم سهم بالای کمدی در دخل سالن‌ها بسیار مشهود است.