واکنش رییس سازمان تبلیغات اسلامی به برنامه «محفل»

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی صمیمی با عوامل برنامه تلویزیونی قرآنی « محفل » که امروز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه در مجتمع سرچشمه هنراه با ضیافت افطار برگزار شد، گفت: برنامه محفل به لحاظ وقت و ذهن مشغولی دست اندرکاران بسیار سنگین بود. به همه کسانی که زحمت کشیدند و در این برنامه کمک کردند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه قرآن فقط کلام الهی نیست ادامه داد: قرآن فقط کلام الهی نیست بلکه تکلم خدا و حرف زدن خداست و اسماً الهی از حقایق وجودی حکایت می‌کند و قرآن، نور مبارزه ظلمت است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامب ادامه داد:: وصف تعارفی برای قرآن نیست و قرآن زنده و حی است و معادلات عالم را در بردارد و هدایت را به طور خاص شامل می‌شود.

حجت الاسلام قمی افزود: یکی از عوامل موفقیت برنامه محفل این بود که در بستر اعتقادات، ذوق و علاقه مردم به قرآن شکل گرفت و باعث استقبال گسترده‌ای از آن شد.

وی بیان داشت: اشتیاق و ذوق قرآن در جامعه وجود دارد. ما خوشحالیم که به تیمی جوان و مکتبی کاری قرآنی را سپردیم.

حجت الاسلام قمی با تاکید براینکه این کار استمرار خواهد داشت چرا که مطالبه جامعه است، ادامه داد: همه عوامل و دست اندرکاران در این برنامه متناسب عمل کردند. به عنوان مثال آقای حسنین ضرب المثل‌های ایرانی می‌گفت که بسیار برای مخاطبان جالب بود. بردوش اساتید بار بیشتری افتاده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تیم برنامه محفل خیری بزرگ است که می‌تواند موانست و آشنایی دوباره در رکاب قرآن را رقم بزند. آن را تنها نباید یک برنامه تلویزیونی دید بلکه می‌تواند یک جریان و نهضت قرآنی را مجدد راه اندازی کند.

دوست نداریم محفل تنها اوقات فراغت را پر کرده باشد بلکه این برنامه غیر از انتقال مفاهیم قرآنی موج جدی اهتمام به قرآن را در پی داشته باشد و جنبه بین المللی را هم باید جدی گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: باید این برنامه امتداد پیدا کند و آن را یک پروژه رسانه‌ای بدانیم تا به خیزش قرآنی در جامعه منجر شود.

گفتنی است، برنامه محفل کار مشترک مرکز رسانه‌ای نهضت و شبکه سه بوده است که از آغاز طراحی و ایده پردازی این برنامه، هر دو مرکز حضور داشته و همکاری کردند و یک تجربه موفق از همکاری دو مرکز رسانه‌ای قلمداد می‌شود.