جمال شورجه: امیدوارم سریال «موسی(ع)» را خودم بسازم

 سید مجید پور احمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر و هیأت همراه با حضور در منزل جمال شورجه تهیه کننده و کارگردان سینما، ضمن گپ و گفتگو با این هنرمند پیشکسوت، در جریان روند درمانی وی قرار گرفت.

وی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرف محمد مهدی اسماعیلی برای بهبودی کامل و شفای عاجل این هنرمند آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کردند.

رئیس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه از شورجه به عنوان هنرمندی متعهد، انقلابی و چهره شاخص سینمای طراز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین آثار تاریخی و مذهبی یاد کرد و گفت: بدون تردید افرادی همچون ایشان از سرمایه‌های گرانبها و ارزشمند کشورمحسوب می‌شوند که با تولید و تهیه آثار ماندگار هنری، کمک شایانی به معرفی و اعتلای فرهنگ و هنر غنی ایران زمین به کار بسته است.

پوراحمدی همچنین از شورجه به عنوان الگویی نمونه و شاخص برای نسل جوان به ویژه فیلم اولی‌ها یاد کرد و گفت: بدون تردید تلاش زیاد و خستگی ناپذیری ایشان برای ساخت آثار هنری می‌تواند به عنوان چراغ راه این نسل قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت و وظیفه ذاتی این صندوق در حمایت و پشتیبانی از هنرمندان، تصریح کرد: باعث افتخار است که استاد شورجه از اعضا و خانواده بزرگ صندوق اعتباری هنر محسوب می‌شود از این رو مصمم هستیم تا با تمام توان و امکان خود تا بهبودی کامل ایشان در کنار این هنرمند شاخص و پیشکسوت کشور باشیم.

امیدوارم سریال «موسی(ع)» را خودم بسازم

درادامه این دیدار مشاور ساخت سریال یوسف پیامبر (ع) نیز با قدردانی و سپاس از حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر و نمایندگان وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ارائه توضیحاتی از روند درمانی خود پرداخت.

جمال شورجه نیز با ذکر خاطراتی از دوران گذشته به ویژه زمان ساخت مجموعه یوسف پیامبر (ع)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد فرج‌الله سلحشور کارگردان این مجموعه، گفت: خداوند را شاکرم که با لطف و بزرگی خودش این قدرت را به من اعطا کرده تا خیلی چیزها را درک کنم.

این تهیه کننده و کارگردان پیشکسوت سینماو تلویزیون در ادامه با اشاره به خوابی که دیده بود، توضیح داد: با چشم خود دیدم که آن حضرت جلو می‌رفتند و همه عوامل ساخت سریال موسی (ع) هم پشت سر ایشان می‌رفتیم تا از پلی گذشتیم.

وی تاکید کرد: با عنایت به صحنه‌هایی از سریال حضرت موسی (ع) که خداوند به من در علم رؤیا الهام کردند؛ امیدوارم بتوانم با بدست آوردن بهبودی کامل به صحنه تولید باز گردم و این سریال را بسازیم و مأموریت ساخت این پروژه بزرگ تاریخی و مذهبی را به اتمام برسانیم.

جمال شورجه کارگردان سینمای کشور در پایان ضمن قدردانی مجدد از حضور نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر در منزلش، برای همه هنرمندان و دولتمردان آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون کرد.

احمد مقیمی مشاور وزیر در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم و سید احمد میرعلایی تهیه‌کننده پیشکسوت سینما و مدیر فرهنگی، نیز در این دیدار حضور داشتند.

جمال شورجه که از اردیبهشت ۹۸ دچار عارضه مغزی شده است، همچنان در حال ادامه درمان است.