خانواده سلطنتی می‌تواند «بی‌بی‌سی»‌ را سانسور کند؟

«بی بی سی»‌ به کاخ باکینگهام این امکان را داده است که با تصاویری که برای پوشش مراسم تاج‌گذاری استفاده می‌شود مخالفت کند و به همین دلیل سوالاتی درباره بی‌طرفی این رسانه دولتی در رابطه با سلطنت مطرح شده است.

به گفته افراد مطلع، « بی بی سی » در روزهای اخیر، مطالبی درباره برنامه‌سازی با مضمون سلطنت را برای کاخ باکینگهام ارسال کرده تا کاخ اعلام کند از چه موارد مشخصی در برنامه نمی‌توان استفاده کرد.

یک منبع مطلع با اشاره به اینکه مذاکرات درباره پوشش خبری بی بی سی از مراسم تاجگذاری، حتی تا چند ساعت قبل از اجرای مراسم ادامه داشته است،‌ بیان کرد: «کفه ترازو قدرت در حال حاضر در مقایسه با بی بی سی کمی‌ بیشتر به سمت خانواده سلطنتی است.»

«بی بی سی»‌ پوشش جهانی اصلی مراسم تاج‌گذاری را برعهده دارد تا تصاویر پادشاه چارلز در وست مینستر را از طریق شبکه‌ها برای سراسر جهان به نمایش بگذارد.

خانواده سلطنتی می‌تواند «بی‌بی‌سی»‌ را سانسور کند؟

با این حال سخنگوی بی بی سی بر تمرکز در ارائه یک پوشش خبری کامل تاکید دارد.

«کلر پاپلول» که بر پوشش خبری رویدادهای سلطنتی نظارت دارد،‌ مسوولیت اداره پوشش مراسم تاجگذاری «چارلز سوم»‌ را بر عهده داشت. اوایل سال جاری میلادی بود که پادشاه چارلز نشان سلطنتی ویکتوریایی را برای فعالیت «پاپلول» در پوشش بی بی سی از مراسم جوبیلی پلاتینی ملکه به او اهدا کرد.

این نخستین باری نیست که بی بی سی به کاخ باکینگهام اجازه می‌دهد که بر نحوه پوشش خبری رویدادهای سلطنتی کنترل داشته باشد. «گاردین» پیشتر افشا کرده بود که چگونه کاخ باکینگهام با پخش برخی از تصاویر مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم مخالفت کرده و استفاده مجدد آن‌ها در گزارش‌های خبری و ویدئوهای فضای مجازی را ممنوع کرده است.