عطاران و عیاری در نمایش خانگی!

چند روز قبل کیانوش عیاری اعلام کرد که قصد دارد مینی سریالی را با بازی رضا عطاران ، ویژه نمایش خانگی جلوی دوربین ببرد. پیش از این هم خبرهایی درباره حضور این ستاره در نمایش خانگی منتشر شده بود. سال 99 خبری درباره ساخت یک سریال به کارگردانی عطاران در این مدیوم منتشر شد و سپس زمزمه‌هایی درباره بازی او در مجموعه «قیف» به گوش ‌رسید. حالا کیانوش عیاری خبر از همکاری خود با این بازیگر در یک مینی سریال داده است. اولین سریال نمایش خانگی رضا عطاران تولید نشد و فعلا از سریال «قیف» خبری نیست. باید دید مینی سریال عیاری به کجا می‌رسد. به بهانه خبر بازی رضا عطاران در سریال عیاری، نگاهی داشتیم به سابقه حضور این ستاره محبوب در نمایش خانگی.

دوری از نمایش خانگی

رضا عطاران اولین ‌بار سال 91 با مجموعه «قلب یخی 3» به کارگردانی سامان مقدم، وارد نمایش خانگی شد. فصل دوم و سوم این سریال نتوانستند موفقیت فصل اول را تکرار کنند، بنابراین ورود این ستاره به نمایش خانگی با اتفاق ویژه‌ای همراه نبود. سریال تاریخی «ماه تی تی» اثر داوود میرباقری دومین سریال عطاران در این مدیوم بود، اما تولید آن به سرانجام نرسید. تا این که اواخر سال 99 خبر رسید عطاران قصد دارد به عرصه سریال‌سازی بازگردد و اولین مجموعه نمایش خانگی او نیز سال 1400 منتشر می‌شود. این سریال ساخته نشد و دوری رضا عطاران از نمایش خانگی طولانی‌تر شد.

سریالی کمدی و ترسناک در راه است؟

فیلم «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی یکی از آثار جدید رضا عطاران است که در سکوت خبری ساخته شده و تا به حال خبر رسمی درباره جزئیات و مراحل تولید آن منتشر نشده، اما طبق خبرهای غیررسمی، عطاران و کتایون ریاحی از بازیگران این فیلم هستند. بنابر اعلام نماوا درباره محصولات آینده‌اش، «قیف» یک نسخه سریالی هم دارد و عطاران در آن نقش یک جن را بازی کرده که از دست یک جن‌گیر تبهکار فراری است و می‌خواهد به عالم اجنه بازگردد. او در این راه از نامزد سابق خود کمک می‌گیرد. با توجه به فضای کمدی و ترسناک «قیف»، این اثر مجموعه‌ای کنجکاو‌برانگیز است و عطاران به واسطه آن شانس بالایی برای بازگشت موفق به نمایش خانگی دارد.

عطاران و عیاری در نمایش خانگی!

دومین همکاری پس از «ویلای ساحلی»

کیانوش عیاری پیش از این در آخرین ساخته سینمایی‌اش یعنی کمدی «ویلای ساحلی»، برای اولین ‌بار همکاری با رضا عطاران را تجربه کرده بود. او در این فیلم با پژمان جمشیدی و ریما رامین‌فر همبازی است و نقش برادر همسر جمشیدی را ایفا کرده است. هنوز این فیلم اکران نشده و مراحل فنی آن در حال انجام است تا «ویلای ساحلی» در فصل تابستان اکران شود، اما احتمالا تجربه همکاری عطاران با عیاری از نظر این کارگردان، نتیجه موفقیت‌آمیزی داشته و حالا عیاری تصمیم گرفته در ساخته جدید خود ویژه نمایش خانگی نیز، از حضور این بازیگر استفاده کند. کیانوش عیاری کارگردان خوش‌سابقه و خوش‌فکری است، بنابراین توقعات از نتیجه همکاری او با رضا عطاران بالاست. طبق توضیح این فیلم ساز، قرار است «راز تهمینه» در فصل پاییز جلوی دوربین برود. معلوم نیست سریال «راز تهمینه» یا «قیف» کدام یک بازگشت عطاران به نمایش خانگی را پس از چند سال دوری او از این مدیوم رقم خواهد زد، اما هر دو مجموعه جزو آثار امیدوارکننده کارنامه این ستاره محبوب خواهند بود.