خط سوم به ایستگاه پانزدهم رسید

برنامۀ خط سوم، یک مجلۀ تلویزیونی تخصصی پیرامون زنان ایران است. در این برنامۀ تولیدی، موضوعات مختلف مرتبط با حوزۀ زنان با حضور کارشناسان و مسئولان ذیربط، بررسی می‌گردد. این برنامه به تهیه‌کنندگی سیدیزدان ملک‌آبادی، هر هفته سه‌شنبه و چهارشنبه حوالی ساعت 23 از شبکۀ دو سیما پخش می‌گردد. سردبیر و مجری برنامه نیز خانم سحر دانشور پژوهشگر حوزۀ مطالعات زنان است.

قسمت اول برنامۀ خط سوم، سه‌شنبه 5 اردیبهشت با موضوع ایماژ بین‌المللی زن ایرانی و با حضور خانم دکتر فاطمه قاسمپور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، از امواج شبکۀ دو، میهمان خانۀ ایرانیان بود. سایر موضوعاتی که در 13 قسمت بعدی به آن پرداخته شد از این قرار است:

تشکل‌های دانشجویی، بررسی لایحۀ ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار با حضور خانم دکتر علاسوند، مجموعه‌های زنانه و مسئولیت‌های اجتماعی با حضور خانم فهیمه فداکار و خانم سمانه جلالی، زنان کارگر با حضور خانم دکتر سمیه گلپور رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور، بررسی تحولات فرهنگی زنان مهاجر افغانستانی با حضور خانم مرضیه واعظی فعال فرهنگی مهاجرین افغانستانی در ایران، حکمرانی و دختران و تحولات هویتی آنان با حضور آقای دکتر محمدتقی کرمی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، صدایی از همین حوالی به همراه گفتگو با خانم نجمه قنبری فعال حوزۀ تعلیم و تربیت و لیلاسادات موسوی دانش‌آموز دوازدهمی، روایت زنانه از جنگ با حضور خانم گلستان جعفریان نویسنده و چهرۀ سال هنر انقلاب اسلامی، گروه‌های همیاری زنانه با حضور خانم مریم زادقاسمی و خانم فاطمه رخ‌فروز فعالان فرهنگی اجتماعی، مشکلات فرزندان دچار معلولیت و مادران آنها در دو قسمت با حضور خانم دکتر فهیمه فرهمندپور عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، به یاد حضرت امام خمینی و زنان مبارز انقلابی با حضور خانم رضوانه دباغ، و خانواده‌های زن‌سرپرست با حضور خانم دکتر فاطمه قاسمپور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی.

مراحل ضبط و تولید قسمت پانزدهم و شانزدهم نیز به اتمام رسیده و این هفته شاهد پخش این دو قمست خواهیم بود. قسمت پانزدهم با حضور خانم دکتر خاطره استادرضایی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران به موضوع تعاونی‌های زنانه پرداخته است و سه‌شنبه 23 خرداد  ساعت 23 به روی آنتن شبکۀ دو سیما خواهدرفت.

در قسمت شانزدهم موضوع مد و لباس زنان با حضور دکتر سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رئیس کارگروه مد و لباس، بررسی شده است که چهارشنبه 24 خرداد از شبکۀ دو سیما پخش خواهدشد.

به گزارش روابط عمومی برنامۀ خط سوم، در این برنامه به غیر از گفتگوهای چالشی با میهمانان و کارشناسان، بخش‌های دیگری تولید و پخش می‌گردد. این بخش‌ها شامل تجربۀ زیسته، مقالۀ تصویری، دیوارنگاره (معرفی یکی از زنان برجستۀ ایرانی)، گزارش و معرفی کتاب توسط خانم دکتر معصومه امیرزاده است. این بخش‌ها هر هفته در فضای مجازی برنامه به نشانی @khatee3.tv و کانال برنامه در پیامرسان بله به نشانی khatee3 بارگذاری می‌شود و مخاطبین محترم می‌توانند از این طریق مجدداً شاهد آنها باشند.

مخاطبین محترم هم‌چنین برای دسترسی به نسخۀ کامل برنامه، می‌توانند از طریق برنامۀ کاربردی یا تارنمای تلوبیون اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که فرایند تولید برنامۀ خط سوم، تقریباً به‌روز است. لذا بازخوردها و نظرات مخاطبین محترم در انتخاب موضوعات و کارشناسان برنامه، اثر قابل توجهی دارد.

به گزارش روابط عمومی خط سوم، تأثیر مطالب مطرح شده در این برنامه بین کارشناسان و مسئولان حوزۀ زنان، قابل توجه بوده است. به طوری که بسیاری از آنها برای حضور در برنامه و بررسی یکی از مسائل و دغدغه‌های زنان ایرانی ذیل حوزۀ تخصصی و یا مسئولیتی خود ابراز آمادگی و تمایل نموده‌اند.

فصل اول برنامۀ تلویزیونی خط سوم پس از 26 قسمت به پایان خواهدرسید. بررسی‌ها برای تولید فصل دوم از هم‌اکنون آغاز شده است.