رفتار حرفه ای در سینمای کشور دیده نمی شود

به گزارش افکار نیوز،حسن كلامي تهيه كننده سينما و تلويزيون به باشگاه خبرنگاران گفت: ساخت فيلم در شرايط فعلي سينماي كشور به دليل نبود خروجي مناسب براي سينماگران جهت جبران هزينه ها سخت و دشوار است.


وی افزود: تولید فیلم هزینه بردار است، و سینماگران ما برای جلوگیری از شکست در حوزه اکران ترجیح می دهند، پول های خود را یک جا ثابت نگه دارند، تا اینکه در بدنه سینما صرف کنند.
این تهیه کننده سینما و تلویزیون تصریح کرد: پخش کنندگان فیلم در سینمای کشور به دنبال کسب درآمند خوب هستند و به همین خاطر فیلم های متناسب با ذائقه و سلیقه خود را اکران می‌کنند.



کلامی اضافه کرد: نگاه سیلقه ای پخش کنندگان فیلم و ورود نهادهایی مانند شهرداری و حوزه هنری در بخش نمایش فیلم ها در سینماهای کشور برخی فیلم های فرهنگی ما را از حوزه نمایش خارج کرده است.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون ادامه داد: علاوه بر حوزه اکران در تمامی بخش های مختلف سینما رفتار حرفه ای حاکم نیست و برنامه ها کمکی به حل مشکلات و کمبودهای موجود در سینما نمی‌کند.

کلامی ابراز داشت: در وضعیت فعلی سینمای ایران برخی سینماگران ما با فروش خوب در حوزه اکران سرمایه های خود را به شکل مطلوبی برمی‌گردانند.

اين تهيه كننده سينما و تلويزيون اظهار داشت: رفتار حرفه اي در حوزه نمايش فيلم ها در سينماهاي كشور بايد با نظارت دقيق مسئولان همراه باشد