جزئیاتی از برگزاری کنسرت «لیان» در تالار وحدت که دیده نشد+ فیلم

در جریان برگزاری کنسرت جمعه شب گروه لیان، همزمان با آخرین اجرای این گروه، برخی افراد قانون شکن در ورودی تالار وحدت قصد برهم زدن این کنسرت موسیقی را داشتند که در مقابل تالار وحدت توسط عوامل انتظامی و حراست بنیاد رودکی بازداشت و به مراجع قانونی تحویل داده شدند. از سوی دیگر تصاویری از عدم رعایت پوشش و اقدامات هنجارشکنانه در طی برگزاری کنسرت موسیقی گروه لیان در سالن تالار وحدت نیز منتشر شد.

روابط عمومی قوه قضائیه نیز روز گذشته خبر داد که «در پی ایجاد برخی وقایع در تالار وحدت و اقدامات هنجارشکنانه و غیر متعارف در جریان برگزاری یک کنسرت موسیقی در این مجموعه فرهنگی، بلافاصله پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شد.» 

*حمایت قانونی از برنامه‌های هنری دارای مجوز

اولین تصاویر مرتبط با وقایع کنسرت گروه لیان در حالی منتشر شد که شائبه فضایی هنجارشکنانه را در ورودی‌ها و درون سالن اجرای موسیقی ایجاد می‌کرد. ویدیوی کوتاهی از حواشی آخرین شب از اجراهای گروه لیان در فضای بیرونی محوطه تالار وحدت منتشر شده بود که تنها یک سوی این اتفاقات را روایت می‌کرد. در حالیکه تصاویر کامل‌تر نشان می‌دهد عوامل برگزار کننده این برنامه اقدامات لازم برای برگزاری این کنسرت با حفظ شئونات اسلامی و جلوگیری از اقدامات هنجارشکنانه را انجام داده‌اند. در همین زمینه نیز مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ضمن تشریح تدابیر انجام شده برای مقابله با هنجارشکنی و حفظ شئونات، به حمایت قانونی از برنامه‌های هنری دارای مجوز تاکید کرده بود. 

 

*دشمن تلاش می‌کرد اصحاب فرهنگ و هنر اجرا نداشته باشند

موضوعی که با واکنش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همراه بود. او یک روز پس از حواشی این کنسرت گفت: دوره اخیر به اذعان دوستان بخش موسیقی و تهیه‌کنندگان، پررونق‌ترین دوره بوده است به طوری‌که در مباحث چند ماه اخیر علی‌رغم اینکه دشمن تلاش می‌کرد اصحاب فرهنگ و هنر را متقاعد کند اجرا نداشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی تعطیل شود، اما اهالی موسیقی خوش درخشیدند، تلاش کردند و زحمات زیادی کشیدند.

وزیر فرهنگ در خصوص اقدامات هنجار شکنانه نیز گفت: بنده به راحتی این نگاه جریان سیاسی را می‌بینیم، به طوری‌که برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الان تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند. از همه مردم و هنرمندان خواهش می‌کنم فضا را با دقت رصد کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهند، چرا که باید حتماً در اماکن فرهنگی و هنری کشورمان مسائل شرعی و قانونی رعایت شود.

حواشی مرتبط با گروه کنسرت لیان مربوط به اجرای این گروه در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد بود که در تالار وحدت با اجرای موسیقی نواحی روی صحنه رفته بود.