داستان‌های کوتاهی به نام پری

مجموعه داستان‌های کوتاه و طرح‌های فرزانه آقائی‌پور با عنوان «پری» راهی بازار کتاب شده است. ، این کتاب در ۴۰۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در نشر ترنجان منتشر شده است.

 کتاب «پری»، مجموعه چهل و دو داستان کوتاه است. داستان‌ها واقع‌گرایانه هستند؛ در بسیاری از زمینه‌ها، از جنگ، خصوصیات فردی، آرزوها، تلاش‌ها، موفقیت‌ها و ناکامی‌ها، رویاها، ترس‌ها، وسواس‌ها، عشق، خیانت، گسل‌های بین‌افراد در موارد مختلف و....  داستان‌ها، انسان‌ها را در شرایط دشوار لحظاتِ سختِ انتخاب نشان می‌دهند.

شخصیت‌ها در برخورد با حوادث و نابسامانی‌ها بی‌تفاوت نمی‌مانند و در حد امکان برای جلوگیری از فاجعه تلاش می‌کنند.  بیشتر قهرمانان، زن هستند؛ زنانی که از کنار جریان زندگ‌شوند،  و زندگی فعال هستند و مُهر خود را بر رویداد‌ها می‌گذارند.

داستان‌های کوتاهی به نام پری

در قسمتی از داستان «نوشو جان» می‌خوانیم:

آقا جلیل از آمریکا چندبار تلفنی با نوشین صحبت کرد و هر بار نوشین فریاد می‌زد «نه، پدر! این کار را نکنید. لطفا فکر کنید!» یک بار گفت «روی من حساب نکنید. از عهده من خارجه.» یک بار هم گفت «اگر اون رو با خودتون بیارید، من از این خونه می‌رم.» وقتی از پدر خواسته بود گوشی را بدهد به ستاره، پدر گفته بود «لازم نیست با او صحبت کنی. نگران نباش، خودم ترتیبش رو می‌دم.» - پدر! شما هنوز ستاره رو نشناختین. - نوشین جان! لطفا از این جریان با کسی صحبت نکن، حتی پروین و شوهرش.  بالاخره پدر بازگشت و فرزند چهارساله وعقب‌افتاده ستاره را هم با خود آورد. فرزندی که معلوم نشد نه ستاره او را می‌خواسته و نه همسر آمریکایی‌اش. البته بهانه آن‌ها، شروع یک کار بود که می‌بایست هر دو، شبانه‌روز وقت صرفش کنند. حتی آقاجلیل هم این موضوع را باور نکرده بود، اما نمی‌توانست جوابی قاطع به دخترش بدهد. با وجود این، مرتب به نوشین می‌گفت که نگه‌داری از او موقتی است.

همچنین در توضیح طرح جلد کتاب آمده است: این طرح اثر زنده‌یاد هانیبال الخاص است که به نویسنده (فرزانه آقائی‌پور) اهدا شده است.

فرزانه آقایی‌پور (زاده ۱۳۲۷، خاش) در سال ۱۳۴۹ کارشناسی مهندسی برق را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده و تا سال ۱۳۶۳ به کار در این زمینه مشغول بوده‌است و از آن زمان به نویسندگی اشتغال دارد. «هنر و داوری»، «رستم و اسفندیار»، «ستار قره‌داغی»، «پارک اتابک»،  «یارمحمدخان با چه کسی می‌جنگد؟»، «رضاخان در یک نمایش عجیب»،   «خانه شماره ۱۰۹ خیابان کاخ»،  «سیما»،   «نسترن»  و  «رباعیات خیام ادامه کار‌های علم او» از جمله آثار او هستند.