کلیات لایحه حجاب و عفاف قابل دفاع است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین طاهری گفت: کشور نیاز به قانون جامع و کاملی برای پاسداری از جامعه در برابر آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی دارد و امیدواریم با تصویب این قانون بخشی از این معضلات برطرف شود.

وی تصویب قانونی کارآمد و دارای بازدارندگی لازم را در حوزه عفاف و حجاب یک ضرورت برشمرد و گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که در بررسی مواد این لایحه به دغدغه‌های متدینین، انقلابیون، تشکل‌های مردمی و ستاد امر به معروف و نهی منکر توجه نمایند تا قانونی جامع و پاسخ گوی نیاز‌های امروز جامعه به تصویب برسد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد‌های تکمیلی برای استحکام هر چه بیشتر این لایحه ارائه کرد و گفت: تقویت بحث آموزش، پیش بینی حضور متهمان در کلاس‌های مشاوره، حمایت جدی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تشکل‌های مردمی، انتظارات ستاد از نمایندگان مجلس است.

دکتر طاهری تصریح کرد: باید بستری فراهم شود که یک آمر  به معروف بدون دغدغه و در آسایش به راحتی تذکر لسانی بدهد و برخورد‌های بازدارنده‌ای با متجاهرین و حرمت شکنان صورت پذیرد.

وی توجه به نقش ستاد در اجرای اصول پوشش اسلامی توسط دستگاه‌ها را در لایحه عفاف و حجاب ضروری دانست و گفت: این وظیفه در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد محول شده و طی یک سال گذشته برنامه‌های مدونی در قالب قرارگاه ۲۱ تیر در دستگاه‌ها اجرا و شاخص‌های عفاف و حجاب کارمندان نیز در دو مرحله ابلاغ شده است.

کلیات لایه حجاب و عفاف قابل دفاع است

دکتر طاهری خاطر نشان کرد: تشویق مدیران، کارکنان و دستگاه‌های موفق در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد سپرده نیز در بررسی لایحه مورد توجه قرار گیرد.