هفته فیلم ایرانی در توکیو برگزار می شود

رایزن فرهنگی ایران در ژاپن از برگزاری ششمین هفته فیلم ایرانی در توکیو از ۱۹ تا ۲۳ مرداد در سالن لیبراهال این شهر خبر داد و تصریح کرد، در این رویداد هشت فیلم از سینمای ایران به روی پرده خواهد رفت.

علی سعادت آذر ضمن اعلام این خبر گفت: انتخاب فیلم براساس ذائقه مخاطبان ژاپنی در دستور کار است و امیدوارم جشنواره‌ها و هفته‌های فیلم ایرانی بتواند توجه ژاپنی‌ها را به فیلم ایرانی بیشتر جلب کند. ششمین هفته فیلم ایرانی در توکیو

وی افزود: در این جشنواره هشت فیلم از سینمای ایران به روی پرده خواهد رفت. برگ جان، غلامرضا تختی، موقعیت مهدی ، معجزه بناسان، سرخ پوست، یدو، درخت گردو و بادیگارد فیلم‌های ایرانی جشنواره فیلم خواهند بود.

سعادت آذر اظهار داشت: با توجه به اشتراکات فرهنگی مشترک و وجود تجارب تاریخی و زیست اجتماعی فرهنگی مشابه میان دو ملت امیدواریم، عرصه سینما و فیلم به عنوان ابزار موثر در توسعه دیپلماسی فرهنگی دو کشور مفید باشد.

رایزن فرهنگی ایران در ژاپن ادامه داد: توجه به خانواده و ارزش‌های خانوادگی، پایداری ارزش‌های سنتی، توجه به نقش گروه‌های مرجع، دوری از ابتذال و هرگونه سطحی نگری در سینما، نقش احساسات در زندگی و الگو‌های تاریخی و تمدنی و مهمتر از همه تاب آوری تاریخی و شکوفایی بعد از رنج‌های بسیار، مهمترین ویژگی مشترک فرهنگی و اجتماعی ایران و ژاپن است.

هفته فیلم ایرانی در توکیو برگزار می شود

وی افزود: هر کدام از این ویژگی‌های مشترک باید به کانون تبادل فرهنگی تبدیل شود و در این راستا سینما و فیلم نقش مهمی دارد. فیلم مهمترین ابزار گفت وگوی بدون واسطه ملت‌های دو کشور است.

سعادت آذر گفت: بازیگران و کارگردانان مشهور سینمای ایران که در فیلم‌های یادشده حضور دارند نیز به همراه برخی فعالان فرهنگی موزه صلح ایران به توکیو آمده اند تا به غنای این جشنواره افزوده شود.

رایزن فرهنگی ایران در ژاپن افزود: نقد و بررسی سینمای ایران، گفتگو در خصوص تبادل فیلم بین دو کشور و نیز اجرای قطعه‌های از موسیقی سنتی در منطقه میناتوکو توکیو از دیگر برنامه‌های ششمین جشنواره فیلم ایران در توکیو است.