پخش «سر سفره خدا» با «محرم شهر» از شبکه پویا

محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید با اشاره به بازنمایی از رویداد «محرم شهر» در شبکه پویا گفت: برنامه « سر سفره خدا » که از شبکه پویا روی آنتن می‌رود قرار است در این ایام به رویداد «محرم شهر» بپردازد که این روزها در میدان آزادی برگزار می‌شود. این رویداد همزمان با دهه سوم ماه محرم طراحی شده است و طی توافقی که داشتیم قرار شد درخصوص بازنمایی رسانه‌ای آن برای گروه سنی کودک، ما هم در شبکه پویا نقش داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» پرمخاطب‌ترین برنامه معارفی حوزه کودک در سازمان صدا و سیما است که مخاطبان زیادی دارد. این برنامه این روزها خودش را برای ایام اربعین آماده می‌کند و در عین حال رویداد «محرم شهر» فضایی را فراهم کرد تا بتوانیم دست به تولید برنامه بزنیم و از زاویه نگاه این برنامه، مجلس عزای امام حسین (ع) را که در میدان آزادی برپا شده است به مخاطبان کودک و نوجوان عرضه کنیم.

اربعین

باطنی درباره جزئیات این برنامه تلویزیونی توضیح داد و گفت: پخش برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» با رویکرد بازنمایی رویداد «محرم شهر» از امروز دوشنبه ۲۳ مرداد آغاز می‌شود و سه روز در هفته، یعنی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه پویا می‌رود و پخش آن تا پایان این رویداد ادامه خواهد داشت.

مدیر شبکه امید درباره برنامه‌های اربعینی این شبکه گفت: پس از پایان «محرم شهر»، به تدریج آماده استقبال از اربعین و ویژه برنامه‌های آن می‌شویم. شبکه امید در ایام اربعین ۳ فعالیت اصلی دارد؛ محور فعالیت‌های ما برنامه تلویزیونی «نسل قاسم» است. پیش از اربعین روی موضوع زائر اولی‌ها و زیاد کردن تعداد آنان متمرکز هستیم. قصد داریم دلایل اهمیت این سفر را برای آنها بازگو کنیم. در حین سفر اربعین نیز بر روایت اربعین تمرکز داریم و امیدواریم تصاویری که نوجوانان راوی اربعین تهیه می‌کنند را از آنتن صدا و سیما و شبکه امید در بستر برنامه «نسل قاسم» پخش کنیم.

وی اظهار کرد: پس از ایام اربعین نیز تمرکزمان روی پویش «نذر نان» است و قصد داریم در این پویش، هرکسی در محله خود نذر نان کند.

باطنی در پایان درباره برگزاری «محرم شهر» و توجه نسل جوان به آن گفت: اتفاقی که در «محرم شهر» دیدم، بن مایه‌های جذابیت برای نوجوانان و جوانان را داشت و فکر می‌کنم مورد استقبال آنها قرار گیرد.