مادر بزرگم می‌گفت دست‌هایم مانند دست‌های حضرت ابوالفضل (ع) بلند است

بهنام محمودی بازیکن سابق تیم ملی والیبال با حضور در برنامه « نشان ارادت » شبکه دو در ابتدا گفت: «اصالتا ترک و اهل شهر میانه هستم. زمانی که کودک بودم در ایام محرم به روستایی به نام خاتون آباد می‌رفتیم و بسیار لذت می‌بردم و عاشق آن بودم که در میان دسته زنجیرزن‌ها باشم. شاید تنها ۳، ۴سال داشتم که برای عزاداری به کوچه پس کوچه‌های روستای خاتون آباد می‌رفتیم.»

او ادامه داد: «در روستای ما رسم بود که مردم نذری‌های مختلف مانند آش، دوغ، شربت، فطیر، غذا و… می‌دادند و اگر قربانی بود مقابل دسته قربانی می‌کردند. از آن زمان تا به امروز نیز نوکری امام حسین (ع) را می‌کنم.»

این قهرمان پیشکسوت والیبال کشور با تاکید بر آنکه تمام مردم ایران به امام حسین (ع) ارادت دارند و مردم آذربایجان بیشتر گفت: «هنوز کسانی که اهل آذربایجان، اردبیل، تبریز به ویژه به سمت میانه و خاتون آباد هستند از آنجا کوچ هم کرده باشند در ایام محرم برمی‌گردند و مراسم‌های خود را اجرا می‌کنند. ما هم روز عاشورا نذر مادربزرگم که شیر برنج است و تاسوعا فطیر دارد ادا می‌کنیم. هنور هم خانه قدیمی پدر بزرگم پابرجاست و آنجا جمع می‌شویم و در برای مهمان همیشه باز است. روستای خاتون آباد جزو روستاهایی است که همیشه مورد توجه بوده و اربابمان هم نگاه ویژه‌ای به آن دارد.»

مادرم برای قهرمانی ما نذر امام حسین (ع) کرده بود

محمودی با بغض بر گلو نشسته از توسلی گفت که به امام حسین (ع) کرد برای آنکه مادرش شفا پیدا کند و گفت: «مادرم مریض حال بود و نذر کردم سرپا شود به پابوس امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بروم که خدا را شکر این اتفاق رخ داد. من ارادت ویژه‌ای به پدر و مادرم دارم و اگر به اینجا رسیدم به خاطر دعای خیر آنهاست.»

باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی آسیا در سال ۱۹۹۹ از نوحه با نوای دلنشین سلیم موذن‌زاده اردبیلی گفت که عموی‌اش همیشه در ایام محرم آن را پخش می‌کند و در این زمینه افزود: «من فکر می‌کنم نوحه زینب زینب زینب/ کنز حیا زینب کان وفا زینب/ زینب زینب زینب/ درد آشنا زینب غرق بلا زینب؛ به خوبی درد و سختی که حضرت زینب (س) در آن دوران کشیده است را به خوبی نشان داده. چون مرحوم موذن‌زاده آن را از ته دل خواند و برای همین این نوا ملکوتی و جهانی شد.»

عضو دوره چهارم شورای شهر کرج با اشاره به اینکه ۲ بار به کربلا مشرف شده است گفت: «۲ بار به کربلا مشرف شده‌ام. یک بار با کاروان ورزشی قبل از آنکه جنگی در عراق رخ دهد و بسیار لذتبخش بود. یک بار دیگر هم رفتم. انشالله امسال هم قسمت شود بروم، هم نذرم را ادا کنم و هم ارادتم را حضوری نشان دهم.»

بهنام محمودی در پاسخ به این سوال که شب‌های مسابقات به کدام ائمه توسل می‌کرده است گفت: «ما معمولا در مسابقات ورزشی توسل‌مان به دلیل روحیه پهلوانی و جوانمردی امام علی (ع) است. اما یک شب بازی فینال باشگاه‌های آسیا را در پیش داشتیم و من تازه از ایتالیا آمده بودم. دیدم بسته‌ای برای من آمده است. گفتند از طرف مادرم است. باز کردم دیدم تیشرت سفیدی است که روی سینه آن یا امام حسین (ع) نوشته شده است. مادرم گفت نذر کرده قهرمان شدیم روی سکو این پیراهن را تن کنم. وقتی قهرمان شدیم آن را پوشیدم. پیراهن را طوری کشیدم که صاف شود و با انگشت آن را نشان دادم. عکس انداختم و برای مادرم فرستادم. حسین معدنی خدابیامرز هم آنجا کنار من بود.»

مادر بزرگم می‌گفت دست‌هایم مانند دست‌های حضرت ابوالفضل (ع) بلند است

مادر بزرگم می‌گفت دست‌هایم مانند دست‌های حضرت ابوالفضل (ع) بلند است

باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۲ با بیان خسته نباشی به پهلوانان و قهرمانانی که در ستاد بازسازی عتبات و عالیات مشغول به فعالیت هستند گفت: «جا دارد خسته نباشی بگویم به این عزیزانی که برای باسازی مکان‌ها مقدس زحمت می‌کشند. من وقتی که برای اولین بار سعادت زیارت پیدا کردم در آن سال دیدم که خیلی شرایط برای زیارت چه از نظر نظم و چه بهداشت مناسب نبود. شرایط رفاهی نیز برای زائران محیا نبود. اما در حال حاضر خیلی بهتر شده است. ارادت به اهل بیت سینه به سینه در ژن ماست. آنچه به آنجا فرستاده می‌شود نذوراتی هستند که دلی‌اند. خودم لمس کردم وقتی نام ارباب و اهل بیت می‌آید با تمام وجود هر آنچه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و می‌فرستند. این اتفاق واقعا ارزشمند است. امیدوارم این عزیزان با ارباب‌شان مهشور شوند و ثوابش به آنها برسد.»

او در زمینه اینکه یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های یک والیبالیست دست‌هایش است درباره چگونگی مواجه یک والیبالیست با حضرت عباس (ع) گفت: «من ارادت ویژه به حضرت عباس (ع) دارم. چون به طور کلی ما ترک‌ها به ایشان ارادت ویژه‌ای داریم. خدا مادربزرگم را رحمت کند. تاسوعا که می‌شد چون قدم از باقی هم سالانم بلندتر بود همیشه برایم اسفند دود می‌کرد و می‌گفت حضرت ابوالفضل کمکم کند.

چون والیبال را تازه شروع کرده بودم مادربزرگم همیشه تشویقم می‌کرد و می‌گفت دست‌هایم مانند دست‌های حضرت ابوالفضل (ع) بلند است. شخصا دیده‌ام چطور انرژی مثبت‌ این توسل‌ها به ما وحیه می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا اگر جایی گره داشته‌ایم کمک کنند.»

این کشور، کشور امام حسین (ع) است

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ ادامه داد: «زمانی که در تیم ملی بزرگسالان مقام نایب قهرمانی دریافت کردیم برای یک برنامه زنده تلویزیونی به عنوان مهمان به دلیل آنکه در آن دوره مسابقات بهترین بازیکن معرفی شدم دعوت بودم. در اتوبان کرج بودم که تلفنم زنگ خورد. دیدم خواهرم است. گفت بابا حالش بد شده با آمبولانس او را بیمارستان برده‌اند. ناخواسته انگار کسی به من گفت برگرد. رفتم بیمارستان دیدم در اورژانس پدرم روی تخت است و دستگاه تنفس به او وصل بود. خواهر و مادرم هم گریه می‌کردند. با دکتر صحبت کردم گفت سکته کرده و باید اورژانسی به ای سی یو برود. همین که این حرف را زد پدرم به کما رفت. مواجه بسیار سختی بود. سریعا پدرم را به مراقبت‌های ویژه بردند. شرایط بهتر شد و دکتر گفت هرچقدر زمان بگذرد قلب او بهتر خواهد شد. من ۲۴ ساعت در راهرو قدم می‌زدم و در آن زمان می‌گفتم خدایا من همیشه در خدمتت هستم. به حضرت ابوالفضل (ع) می‌گفتم من همیشه نوکری شما را کردم و سعی کردم همیشه در مکتب و راه شما باشم. ۲ روز گذشت و حال پدر من بهتر شد که درمانش را دیگر ادامه دادیم. من در همان لحظه‌ها با پوست و خونم انرژی‌هایی که از ائمه گرفتم را لمس کردم و گفتم خدایا آنها افرادی بودند که گذشت کردند.»

بهنام محمودی درباره فداکاری‌هایی که ائمه و شهدا در راه اسلام و هدف‌شان انجام داده‌اند گفت: «من همیشه گفتم شهدای ما، جانبازان، شهدای مدافع حرم و… از جان‌شان گذشته‌اند آنوقت ما وقتی گوشه‌ای از دستمان بریده می‌شود از درد آن زمین و آسمان را بهم می‌دوزیم. امامان ما هم وقتی برای اهدافشان، اسلام‌شان و خانواده‌شان گذشت و فداکاری کردند آن هم با آن وضعیت آن زمان که سینه به سینه و نسل به نسل به ما رسیده. این بزرگان سرلوحه زندگی ما هستند. برای همین هر جا گیر کنیم دست خالی برنمی‌گردیم. همیشه باید در مکتب اهل بیت باشیم. حالا از طریق نماز، کمک به دیگران، از طریق دل از هر طریقی باشد دست خالی برنخواهی گشت. خدا را شکر این اتفاق برای من افتاد. برای همه مردمی که ارادت دارند نیز افتاده است. کشور ما کشور امام حسین (ع) است. سردارسلیمانی گفت این کشور کشور امام حسین (ع) است و واقعا هم همینطور است.»

قهرمان ۴ دوره لیگ برتر والیبال ایران درباره جسارتی که برخی به قرآن کریم می‌کنند گفت: «متاسفانه کسانی که این کار بسیار توهین آمیز را انجام می‌دهند قطعا چوب‌اش را خواهند خورد. این افراد از کافر هم بالاتر هستند. آنها هیچ اعتقادی ندارند. در صورتی که همه ادیان و سنت‌ها قابل احترام هستند. آیه آیه قرآن نوشته‌های خداوند است که برای ما نازل شده و باید به آن گوش دهیم و در زندگی‌مان مورد استفاده قرار دهیم. متاسفانه کسانی که این کارها را می‌کنند آگاهی دارند و در آینده در زندگی‌شان دچار مشکل خواهند شد.»

تا بچه شیعه‌ها هستند نمی‌گذاریم به ریشه این درخت آسیب وارد شود

با آوردن بوم نقاشی که در آن درخت ارادت مهمانان برنامه «نشان ارادت» به سیدالشهدا (ع) با ثبت اثر انگشت‌شان ماندگار می‌شود از قهرمان پیشکسوت والیبال کشور خواسته شد تا او نیز اثر انگشت خود را به ثبت برساند که بهنام محمودی با زدن اثر انگشت‌اش بر ریشه درخت ارادت گفت: «من به ریشه این درخت اثر انگشت‌ام را می‌زنم چون از این کار هدفی دارم. تا ما بچه شیعه‌ها هستیم نمی‌گذاریم به این درخت و به ریشه‌اش که اصلی‌ترین قسمت درخت است آسیب وارد کند. انشالله همیشه پا برجا باشد. ما ترک‌ها می‌گوییم یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی»

یکی از کاشی‌های خوشبختی که قرار است به حرم سیدالشهدا (ع) در صحن حضرت زینب (س) نصب شود به بهنام محمودی داده شد تا او نیز هر آنچه می‌خواهد پشت کاشی به یادگار بنویسد و اینطور نوشت: «ارباب من نوکر همیشگی‌ات بهنام محمودی، التماس دعا»

از بهترین زننده سرویس قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۱ خواسته شد تا تصور کند اگر سیدالشهدا (ع) از راه برسند دست به روی شانه او بگذارند و بگویند پسرم بهنام تو خیلی حال این مردم را خوب کردی و من از تو راضی هستم چه احساسی خواهد داشت گفت‌: «قطعا سعادت نصیب من نخواهد شد؛ اما اگر این اتفاق رخ دهد من به پای ایشان می‌افتم و دست و پایش را می‌بوسم و می‌گویم ممنونم که به من نوکرت نگاهی دارید. از او می‌خواهم کشور عزیزمان را از بلاهای طبیعی و دشمنانی که چشم به این کشور دارند دور کند و سالم نگه دارد. یک نگاه ویژه به کشور ما داشته باشد که همیشه دارد و یک مقدار شرایط اقتصادی و حال دل مردم ما در این روزهای عزیز خوب شود.»

در ادمه برنامه «نشان ارادت» زیارتِ پرچم حرم سیدالهشدا (ع) بود که برای بهنام محمودی آورده شد او در واکنش به دیدار پرچم سرخ رنگ امام حسین (ع) گفت: «چه سعادتی، انشالله به حق همین پرچم به دل امام حسین (ع) خدا همه مریض‌ها را شفا دهد. ممنون هستم حال من را امروز خوب کردید و حال مادرم هم کمی بهتر شده است.»

حکم خادم افتخاری حرم سیدالشهدا (ع) و دیگر حرم‌های عراق و سوریه از سوی برنامه «نشان اردات» به بهنام محمودی تقدیم شد و او در این زمینه گفت:‌ »در این روز عزیز قسمت من شده سعادت بزرگی است. ممنونم از اینکه قابل دانستید و من را به عنوان نوکر امام حسین (ع) و اهل بیت دعوت کردید. من همیشه سرباز و نوکر اهل بیت به خصوص امام حسین (ع)، حضرت ابولفضل (ع) و حضرت زینب (س) هستم.»

در پایان برنامه نیز با دادان هدایایی که شامل انگشتر سنگ مزار امام حسین (ع)، آب سردآب حرم حضرت عباس و تربت قتلگاه می‌شود از قهرمان پیشکسوت والیبال کشور تقدیر شد و گفت: «در بیمارستان خاتم بغل اتاق مادرم یک مادر شهید بود که وقتی از طریق فرزندانش من را شناخت و دید از مادرم مراقبت می‌کنم تسبیحی که تربت بود با یک پارچه قرمز به من داد و گفت تبرک شده و بگذارم بالای سر مادرم. من از او خواستم که ما را دعا کند. چون پسرش شهید است واسطه شود تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.»