واکنش رسمی صداوسیما به خبر تعطیلی شبکه جام جم

در این اطلاعیه که ارسال شده آمده است: با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۵ تاکنون هیچ نظر سنجی درباره شبکه جهانی جام جم صورت نگرفته است لذا خبر ریزش مخاطبان شبکه، غیر مستند بوده، مبنای علمی نداشته و حدس و گمان است. طی سال‌های اخیر از مرکز تحقیقات و افکار سنجی سازمان درخواست کرده ایم که نظر سنجی میدانی از میزان مخاطبان شبکه صورت دهد که بدنبال نشست دو ماه قبل مدیر شبکه با رئیس محترم مرکز تحقیقات و مدیران کل آن مرکز، مقرر شد به زودی نظر سنجی دقیقی صورت پذیرد. با این حال واحد امور مخاطبان شبکه جهانی جام جم در خرداد ماه سال جاری به منظور پر کردن این خلاء اقدام به دو نظر سنجی کرده که براساس آن میزان مخاطبان شبکه حدود ۶۰ درصد بوده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: طی ۴ سال اخیر تلاش شده است تا ضمن هدایت برنامه ها به سوی انعکاس مسایل مبتلابه و مورد علاقه ایرانیان خارج کشور و نیز تولید برنامه از میان جامعه ایرانیان خارج کشور، برنامه‌های شبکه به سمت تعاملی شدن سوق داده شوند و در برخی برنامه‌های زنده، ایرانیان خارج کشور به طرح مشکلات حقوقی، قضایی و اقتصادی خود می پردازند و مسئولان امر نیز پاسخگو هستند. این رویکرد تعاملی که با استقبال فراوان ایرانیان خارج کشور مواجه شده گویای ارتباط رو به افزایش مخاطبان با شبکه جهانی جام جم می باشد.

واکنش رسمی صداوسیما به خبر تعطیلی شبکه جام جم

همکاری تعداد زیادی از ایرانیان و فارسی زبانان خارج کشور از اقصی نقاط دنیا با شبکه جهانی جامجم به عنوان خبرنگار افتخاری و نیز صدها هزار دنبال کننده شبکه و برنامه‌های آن در فضای مجازی (آپارات، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوپ و ...) نیز گویای افزایش چشمگیر میزان مخاطبان شبکه است.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است: در عین حال هرگونه تصمیمی راجع به حذف یا بقای این شبکه در نهایت با تصمیم رئیس محترم رسانه ملی و معاون محترم سیما صورت خواهد گرفت و صرفاً اخباری که از سوی روابط عمومی سازمان صدا و سیما، روابط عمومی معاونت سیما و یا روابط عمومی شبکه جهانی جام جم منتشر شود دارای صحّت است.

چندی پیش در راستای چابک‌سازی، شبکه‌های «شما» و «ایران‌کالا» تعطیل شدند.