خانه پدری جلال آل احمد مقصد «گردشگری هنری» می‌شود

سیده محبوبه کاظمی دولابی کارآفرین گردشگری هنری گفت: خانه تاریخی پدری جلال آل احمد در محله قدیمی سنگلج تهران به عنوان یک مکان مهم برای گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته است. این خانه قرار است علاوه بر کاربری فرهنگی، هنری، آئینی و گردشگری که دارد به عنوان محلی برای نمایش آثار هنری و فرهنگی شناخته شود.

توسعه‌گر فرهنگی خانه پدری جلال آل احمد بیان کرد: این خانه ۹۰ ساله پس از مرمت، به عنوان یک گالری هنری، آثار هنرمندان معاصر و سنتی را به نمایش خواهد گذاشت تا فرصتی را برای تعامل با هنرمندان و بازدید از آثارشان فراهم کند.

وی ادامه داد: در واقع حفظ و مرمت و احیای این خانه، علاوه بر حفظ تاریخ و فرهنگ ایران، به توسعه گردشگری هنری نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود علاقمندان به هنر و فرهنگ ایران، بتوانند در این پاتوق تاریخی، تجربه متفاوتی داشته باشند. زیرا در کنار این فعالیت‌ها قرار است بخشی از زندگی صاحبان خانه از جمله جلال و پدرش نیز به همراه آثارشان به نمایش گذاشته شود. چون این افراد هم از نظر فرهنگی، ادبی و تاریخی شخصیت‌های معروف و بزرگی بوده اند.

خانه پدری جلال آل احمد مقصد «گردشگری هنری» می‌شود

کاظمی دولابی تصریح کرد: احیا و مرمت این خانه تاریخی و تبدیل تمام بخش‌های آن به مرکزی برای برگزاری برنامه‌های هنری، انگیزه را برای گردشگران هنری ایجاد خواهد کرد تا یک پاتوق برای علاقه مندی‌های خود داشته باشند.

وی افزود: قرار است به زودی خانه پدری جلال آل احمد با پیشینه تاریخی، نوع معماری و طراحی منحصر به فرد و کاربری فرهنگی هنری که به خود می‌گیرد؛ به عنوان مقصد گردشگری هنری و نمادی از فرهنگ و هنر ایران شناخته شود؛ بنابراین به زودی میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود که اکنون هم به دیدن جاذبه‌های تاریخی محله سنگلج در تهران قدیم می‌روند.