به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، پلیس اف بیآی آمریکا که چند ماه قبل متوجه وجود این بدافزار شده است، به کاربران اینترنت هشدار داده است که اگر رایانههای خود را از این بدافزار پاک نکنند، اینترنت آنها از روز دوشنبه مورخ ۹ژوئیه به مدت ۶۵ساعت قطع خواهد شد.

چندی پیش مقامات اف بی‌آی اعلام کرده بودند که حدود ۴ میلیون رایانه در سراسر جهان به این بدافزار آلوده شده است، اما ظاهراً با هشدار کار‌شناسان امنیتی این رقم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بدافزار DNSChanger با تغییر سیستم نام دامنه(DNS) کاربران آن‌ها را به وب سایت‌های قلابی که توسط هکر‌ها ایجاد شده‌اند، می‌کشاند. حالا اف بی‌آی تصمیم گرفته است با قطع سرور دی ان اس این بدافزار را از کار بیندازد.

اف بی‌آی پیش از این قصد داشت در ۸ مارس سال جاری نسبت به قطع این سرور اقدام کند اما یکی از دادگاه‌های فدرال این کار را به نهم ژوئیه موکول کرد. کار‌شناسان امنیتی متوجه شدند که فقط رایانه‌های شخصی به این بدافزار آلوده نیستند و طیف وسیعی از رایانه‌های مورد استفاده در شرکت‌های تجاری نیز به آن آلوده شده‌اند.

براساس گزارش کامپیوتر ورد، هم اکنون وب سایت dcwg به کاربران اینترنت کمک میکند تا دریابند که آیا رایانه آنها به این بدافزار آلوده شده است یا نه. این وب سایت به کمک آی اس پیها (عرضه کنندگان خدمات اینترنتی) به کاربران کمک میکند تا این بدافزار را شناسایی و نسبت به حذف آن اقدام کنند.