به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، آنجلينا جولي، بازيگر و كارگردان سرشناس هاليوود كه اخيرا عنوان شهروند افتخاري سارايوو را از مقامات اين شهر دريافت كرد، امروز به روي فرش قرمز جشنوارهي فيلم سارايوو خواهد رفت.

«جولی» پیش از این به عنوان سفیر صلح یونیسف از بوسنی بازدید کرده بود که این سفر موجب شد تا او فیلم جنجالی «در سرزمین خون و عسل» را درباره‌ی جنگ بوسنی در سال‌ها ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ بسازد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلم «در سرزمین خون و عسل» که سال گذشته به پرده‌ی سینماها آمد، موجب شد تا مقامات شهر بوسنی در ماه آوریل به پاس اولین تجربه‌ی کارگردانی جولی به او شهروندی افتخاری سارایوو را اعطا کنند.

هجدهمين جشنوارهي فيلم سارايوو روز ششم جولاي با نمايش فيلم بچههاي سارايوو به كارگرداني آيدا بگيچ آغاز شد. اين فيلم روايتگر داستان زندگي دو يتيم جنگي در جامعهي متحول شدهي بوسني است. برادر بزرگتر رحيما كه ۲۳ سال دارد با گرايش به اسلام اميدوار است بتواند نديم، برادر ۱۳ سالهي خود را نيز با خود همراه كند، اما آشنايي آنها با يك غريبه موجب وقوع زنجيرهاي از حوادث ميشود كه مشخص ميكند برادر كوچكتر زندگي دوگانهاي دارد.