«صبانه» ششم صباویژن به کمک مدیران کسب و کارها آمد

در رویداد صبانه، چهره‌های شناخته شده اکوسیستم و مدیران با تجربه صنعت، از تجارب عملیاتی خود تحت عنوان «چند لقمه تجربه» صحبت می‌کنند. ششمین صبانه صباویژن میزبان «دکتر فرضی پور» مدیرعامل موسسه آموزش عالی بهار و «میثم زرگرپور» مربی و مشاور حوزه کسب و کار، برای ارائه لقمه‌های آموزشی بود.

اولین لقمه آموزشی این رویداد با عنوان «تفویض اختیار» توسط دکتر فرضی پور به حضار ارائه شد. چالش مهم این مسئله، حول این سوال ایجاد می‌شود که «اگر مدیر ارشد سازمان چند روزی در سازمان حضور نداشته باشد چه بلایی سر کسب و کار می‌آید؟».

فرضی پور، تفویض اختیار را از مهم‌ترین سرفصل‌های مدیریتی دانست و تعریف مدیریت از «دراکر» را بیان کرد: مدیریت عبارت است از هنر انجام کار از طریق دیگران. وی در ادامه افزود: در سازمان‌هایی که مدیر، همه کاره باشد، موفقیت حاصل نخواهد شد. این فعال حوزه آموزش، به برخی از سرفصل‌های تفویض اختیار اشاره کرد و به مزایای انجام این کار برای سازمان پرداخت. «مدیریت زمان و تمرکز مدیران بر کارهای پر اهمیت»، «بالا رفتن بهره‌وری سازمان»، «توسعه انگیزه و افزایش علاقه کارکنان به مسئولیت‌ها»، «کیفیت بخشی به تصمیمات» و «توانمند سازی کارکنان» از مهم‌ترین مزایای تفویض اختیار است که در این ارائه مطرح شد.

دومین لقمه آموزشی این رویداد با عنوان مدیریت زمان ارائه شد. میثم زرگرپور در ارائه محتوای آموزشی خود به تفکیک کارهای پیشرو و تعیین میزان اثربخشی آن‌ها پرداخت و این کار را یک روش موثر برای اولویت بندی انجام کارها دانست. این فعال حوزه کسب و کار، به یک مسئله رایج و چالش برانگیز با عنوان «اضطراب + کمال‌گرایی» اشاره کرد و به برخی از تاثیرات منفی آن را اینگونه برشمرد:

- کمال گرایی مانع از اتمام کار می‌شود

- نشخوار فکری را زیاد می‌کند

- به احساس خشم یا ناکافی بودن منجر می‌شود

- فرد را در معرض افسردگی قرار می‌دهد.

وی در پایان، شناخت و حل موضوع کمال‌گرایی را در بهبود رضایتمندی افراد از خود و رضایت از کار، موثر دانست.

شایان ذکر است که محتوای ویدئویی این نشست در اینستاگرام و آپارات صباویژن برای بازدید و استفاده عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.