واکنش هنرمندان سینما و تئاتر به جنایات غزه

جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین و شهر غزه به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن ادامه دارد و بمباران بیمارستان المعمدانی و به شهادت رساندن کودکان و افراد بی‌پناه و بیمار، خشم همه‌گان را برانگیخته است.

هنرمندان سینما و تئاتر ایران در پی جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داده‌اند.

هوتن شکیبا : و زندگی این بچه‌ها...

هوتن شکیبا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بلافاصله بعد از انتشار اخبار بمباران بیمارستان المعمدانی به این جنایت رژیم صهیونیستی با انتشار فیلمی از بیمارستان و کودکان شهید شده، واکنش نشان داد.

وی در توضیح این تصویر چنین نوشت: «و زندگی این بچه‌ها …»

فرزاد حسنی : اسرائیل شر مطلق است

فرزاد حسنی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون نیز نیمه‌های شب با انتشار مطلبی در فضای مجازی به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در مطلب خود چنین نوشت:

«هر کس در مورد جنایتکار بودن اسرائیل اگر و امایی بیاورد، باید دهانش را جر داد، اسرائیل شر مطلق است.»

سیاوش حقیقی: نجاست از وجود حامیان رژیم صهیونیستی می‌بارد

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما نیز با انتشار تصویری از کودکان آسیب دیده در بیمارستان المعمدانی، نوشت:

«دنیای کثیف سیاست در سکوت. نجاست از وجود حامیان این رژیم صهیونیستی می‌بارد.»

سعید خانی: لعنت به جنگ

سعید خانی تهیه‌کننده سینما و تئاتر نیز با انتشار تصویری از کودکان بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «لعنت به جنگ».

شهرام گیل‌آبادی: چشم جادو مال تو...

شهرام گیل‌آبادی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر با تصویر کودک خرسال زخمی در آغوش پدر، نوشت: «چشم جادو مال تو دل آهو مال من».

واکنش محمدرضا مقدسیان منتقد سینما

محمدرضا مقدسیان منتقد سینما و مجری تلویزیون نیز در واکنش به بمباران بیمارستان المعمدانی، در فضای مجازی در پس‌زمینه‌ای مشکلی، هشتک بیمارستان المعمدانی را قرار داد.

سیما تیرانداز : بیچاره مردم بی‌گناه...

سیما تیرانداز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در واکنش به این جنایات جنگی نوشت: «بیچاره مردم بی‌گناه که در آتش جنگ می‌سوزند.»

وی همچنین تصویری از کبوتر صلح را منتشر و نوشت: stop war

فرزین محدث: انسان موجود ترسناکی است...

فرزین محدث بازیگر سینما و تئاتر نیز با انتشار عکسی خبری با تیتر «فاجعه انسانی در غزه؛ حداقل ۵۰۰ نفر شهید در بمباران بیمارستان»، چنین نوشت: «انسان موجود ترسناکی است و جنایت برایش یک سرگرمی».

محمدحسین مهدویان: صدامو می‌شنوی؟...

محمدحسین مهدویان کارگردان سینما با انتشار فیلمی از گفتگوی یک کودک با کودک شهید شده در بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «سامعنی!! صدامو می‌شنوی؟ حرف بزن بفهمم زنده‌ای.»

واکنش هنرمندان سینما و تئاتر به جنایات غزه

واکنش کارگردان «آکتور» به جنایت رژیم صهیونیستی

نیما جاویدی، کارگردان «سرخپوست» و «آکتور» با انتشار تصویری از کودکی آسیب‌دیده در بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «این یک جنایت بی‌شرمانه است.»

هومن حاجی‌عبدالهی: ننگ بر کودک‌کشی...

هومن حاجی‌عبدالهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در واکنش به این جنایت جنگی، نوشت: «ننگ بر جنگ، ننگ بر کودک‌کشی، آدم فقط بمیره و این تصاویر رو نبینه.»

ایوب آقاخانی و شعری از محمود درویش

ایوب آقاخانی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز فیلم کوتاهی از محمود درویش را که شعری درباره فلسطین و مظلومیت مردمانش می‌خواند، منتشر کرد.

احسان علیخانی: تنهای قربانی سیاست کثیف، مردم بی‌گناهند

احسان علیخانی مجری شناخته شده تلویزیون با انتشار تصویری از شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی، چنین نوشت: «حمله موشکی به بیمارستان که تنها پناه بیمار، زخمی، زنان و کودکان است، این یک فاجعه است برای انسان، برای انسانیت، برای تمدن بشر، برای تمام ادعاهای توخالی جهان، برای تمام صورت‌های نقاب‌زده با لبخند که فریاد انسانیت و عدالت سر می‌دهند، تنها قربانی سیاست کثیف، مردم بی‌گناهند.»

داریوش فرضیایی: کودکان مظلوم‌ترین قربانیان هر جنگی هستند

داریوش فرضیایی ملقب به «عمو پورنگ» با انتشار تصویری از ۲ کودک فلسطینی، نوشت: «کودکان مظلوم‌ترین قربانیان هر جنگی هستند. در همه ادیان الهی خواست و اراده خداوند نوزادان را نصیب والدین می‌کند. نوزاد که اراده‌ای برای انتخاب والدین و جغرافیای زندگیش ندارد اما در جنگ‌ها به جرم کودک دشمن بودن بیشترین آسیب را می‌بیند.»

سیدمازیار هاشمی: نمی‌توان نسبت به این کودک‌کشی وحشیانه سکوت کرد

سیدمازیار هاشمی تهیه‌کننده سینما با انتشار تصویر پرنده‌ای مرده، نوشت: «چه بر سر این جهان آمده است! نمی‌توان نسبت به این کودک‌کشی وحشیانه و کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه سکوت کرد ... .»

سیدجواد هاشمی: در آنجا شهیدی است ...

سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون با انتشار شعری از محمود درویش، نوشت: «اگر از تو درباره غزه پرسیدند/ پس بگو/ در آنجا شهیدی است/ که شهیدی آنرا حمل می‌کند/ و شهیدی از وی عکس می‌گیرد/ و شهیدی او را بدرقه می‌کند/ و شهیدی بر وی نماز می‌خواند. این رو محمود درویش نزدیک به ۳۰ سال پیش گفته، محمود درویش همون کسی که خیلی‌ها که این روزها طرفداری اسراییل رو می‌کنن، اشعار عاشقه‌ش رو مدام استفاده می‌کنند.»

علیرضا خمسه: کشتن کودکان جنایتی فوق بشری است

علیرضا خمسه با انتشار تصویری از یک کودک بی‌جان که در دستان پدرش آرام گرفته است، به کشتار کودکان مظلوم فلسطینی واکنش نشان داد و نوشت: «گاهی کلمات درد دارد اما صدا ندارد. کشتن ده‌ها کودک بی‌گناه جنایت فوق بشری است.»

مجید واشقانی: باید به انسان بودن تسلیت گفت

مجید واشقانی مجری و بازیگر تلویزیون نیز نوشت: «دیگر باید به انسان بودن تسلیت گفت.»

محسن کیایی: لعنت به جنگ

محسن کیایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی نوشت: «لعنت به جنگ، لعنت به خاورمیانه، لعنت به نفت، لعنت به سیاست.»

الناز حبیبی: لعنت بهتون

الناز حبیبی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با انتشار تصویری تأثربرانگیز از ۲ کودک فلسطینی، نوشت: «لعنت بهتون، لعنت به جنگ».

کوروش سلیمانی: حقوق بشر امروز تهی‌ترین واژه در جهان به حساب نمی‌آید!؟

کوروش سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در واکنش جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، نوشت: «هیچ‌کس، در هیچ جای دنیا، در هیچ جنگی، با هیچ دلیل واهی و هیچ توجیه احمقانه‌ای و ستمگرانه‌ای حق ندارد جان کودکان و بیماران و غیر نظامیان بی‌گناه با وحشی‌گری بگیرد... این بدیهی ترین حق بشر است، آیا حقوق بشر امروز تهی‌ترین واژه در جهان به حساب نمی‌آید!؟»

محمد بحرانی: این جنگ نیست نسل‌کشی است

محمد بحرانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و صداپیشه شخصیت عروسکی «جناب‌خان» نیز با انتشار تصویری از کودکان فرشته بر بالای شهر ویران شده از جنگ، با قید هشتک مرگ بر جنگ، نوشت: «یه موقع جنگ هم قوانینی داشت. این جنگ نیست. نسل‌کشی است. بیست و چند ساله که دارم برای بچه‌ها برنامه می‌سازم. به امید بهتر شدن جهان برای آدم‌های آینده... اما دیگه ناامیدم.»

واکنش مژده لواسانی به بمباران بیمارستان المعمدانی

مژده لواسانی مجری تلویزیون با انتشار تصویر کودک آسیب‌دیده و وحشت‌زده فلسطینی به همراه تصویری از آتش گرفتن بیمارستان المعمدانی، سخنان سخنگوی امداد و نجات غزه را منتشر کرد که چنین گفته بود: «بیمارستان المعمدانی دیگر زخمی ندارد. دیگر هیچ‌کسی در بیمارستان رنج نمی‌کشد. همه راحت شدند و در آتش سوختند.»

ادامه دارد ...