آغاز داوری مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران

حمید مجیدی‌مهر رئیس چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات قرآن ۵۸ هزار نفر شرکت کردند و از این تعداد ۵۸۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند این در حالی است که در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف ۴۲ هزار نفر شرکت کرده بودند.

مجیدی مهر افزود: رشته‌های برگزاری این مسابقات قرائت، ترتیل، حفظ بیست جزء و حفظ کل قرآن است. همچنین در بخش معارفی، این رشته‌ها شامل تفسیر، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و در بخش نغمات دینی هم اذان، دعا و مدیحه سرایی یا همان تواشیح است.

وی به برگزاری داوری الکترونیکی مسابقات اشاره کرد و گفت: نسخه‌های دوم و سوم سامانه داوری الکترونیک را از سال قبل تاکنون مورد استفاده قرار داده ایم و در این دوره مشکلات آن کمتر می‌شود.

مجیدی مهر همچنین با اشاره به اینکه در این مرحله از داوری ۳۰ داور زن و مرد حضور دارند، افزود: داوران را کمیته فنی ستاد عالی مسابقات قرآن کشورمان انتخاب کرده اند و تعداد داوران جوان و پیشکسوت تقریبا برابر است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این افراد را کارشناسان متبحر امور قرآنی کمیته فنی براساس سوابق و تخصص داوران انتخاب کرده اند.

آغاز داوری مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران

وی افزود: اگر داوری، دفعات قبلی داوری داشته است، در اولویت ما برای این دوره نیست، چون در پی چهره‌های جدید و جوان هستیم و مورد بعدی هم تخصص داوران است و داورانی که از سه سال قبل در طرح ساماندهی شرکت کرده اند و جزو ۶۰۰ داور مجاز ما هستند، در این دوره داوری می‌کنند.