ابداع اجاق گاز همه‌کاره برای افراد بی‌برنامه!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، مبتكران موفق به ابداع نوعي اجاق چندمنظوره كنترل از راه دور موسوم به iTotal Control شدند.

اجاق طراحی شده دارای سه فر عملگر مستقل و جداگانه مخصوص کباب کردن، پختن و نیم جوش کردن غذاها است. سیستم همچنین مجهز به یک پانل صفحه لمسی نمایشی است که قادر به کنترل این فر‌هاست.

افزون بر این، اجاق مزبور دارای یک صفحه فلزی جوشاننده و یک صفحه نیم‌جوش کننده در قسمت فوقانی است. آن‌چه این فناوری را از سایر محصولات متمایز کرده این است که می‌توان در هر نقطه آن را کنترل کرد.

سه روش برای کنترل از راه دور iTotal Control وجود دارد:

نخستین شیوه از طریق پیام متنی ممکن می‌شود. کاربران در راستای خطوط «تمامی اجاق‌ها روشن‌اند»(All ovens on) و یا «اجاق کباب کننده روشن است»(Roasting oven on) به آسانی قادر به طبخ غذای درون اجاق در زمان دلخواه خواهند بود و ظرف ۱۵ تا ۲۰ ثانیه کاربر پیام تایید را از وسیله خود دریافت می‌کند.

روش دوم شامل استفاده از یک وب‌سایت اختصاصی است. کاربران پس از ثبت‌نام سیستم‌شان در این سایت قادر به استفاده از رابط روی صفحه که مشابه پنل کنترل خود اجاق است، خواهند بود. این امر به آن‌ها امکان روشن یا خاموش کردن تمام یا بخشی از فرها را در زمان واقعی می‌دهد و در رویکرد سوم کاربران قادر به دسترسی به یک رابط مشابه بر روی وب‌سایت از طریق آی‌فون یا گوشی‌هوشمند آندروید هستند.

اجاق مزبور دستورات را از طریق یک جعبه روتر مانند سخت‌افزاری جداگانه دریافت‌می‌کند. این جعبه باید در ناحیه‌ای تعبیه شود که در آن‌جا قادر به دریافت سیگنال شبکه‌یی باشد. چنان‌چه چنین مکانی نزدیک به اجاق نباشد، یک آنتن تقویت کننده برای دریافت سیگنال موجود است.

واضح است که تنظیم یک زمان‌سنج در صبح روند آسانتری نسبت به انجام این کار در زمان‌های دیگر روز دارد و این امر از طریق iTotal Control می‌تواند انجام شود. کاربر می‌تواند هر یک از اجاق‌های چدنی را برای یک یا دو چرخه آشپزی در طول روز و طی هفت روز هفته برنامه‌ریزی کند.

این اجاق کنترل از راه دور در اصل برای افراد فاقد برنامه‌ریزی طراحی شده و بهای آن حداقل ۱۵ هزار و ۶۲۸ دلار پیش‌بینی‌شده است.