واکنش مجری مشهور تلویزیون به جنایات صهیونسیت ها در غزه

شهرام شکیبا شاعر و مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی در غزه، گفت: اگر تعریف مهم و دقیق جهانی درباره روشن‌فکری را بپذیریم که روشن‌فکران، وجدان آگاه جامعه بشری هستند، نمی‌شود کسی خودش را روشن‌فکر بداند ولی نسبت به اتفاقاتی که در غزه می‌افتد بی‌واکنش باشد. نمی‌دانم چطور بعضی‌ها هیچ موضع و واکنشی ندارند. خیلی عجیب است. در این شرایط دیگر شکیبایی جایز نیست.

وی افزود: گوشه‌ای از این عالم یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و ما با هر مرام و مسلکی که داشته باشیم، نمی‌توانیم نسبت به این فاجعه بی‌تفاوت باشیم. اگر نگاه دینی داشته باشیم و خودمان را مسلمان بدانیم در دین ما فراوان به یاری مظلوم و دشمنی با ظالم توصیه شده است. مثل آن نامه مشهوری که امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر فرستادند و یا در جای دیگر که حدیثی درباره خلخال از پای زن غیرمسلمان درآوردن فرمودند.

 واکنش مجری مشهور تلویزیون به جنایات صهیونسیت ها در غزه

شکیبا ادامه داد: اگر کسی هم دین اسلام و جمهوری اسلامی را قبول ندارد و به هیچ چارچوبی معتقد نیست، ولی به اصول انسانی معتقد باشد، در این نسل‌کشی‌ها جان انسانها دارد گرفته می‌شود و هیچ موجود زنده‌ی ذی شعوری نمی‌تواند نسبت به آن بدون واکنش باشد. حتی به تعبیر اولیه از انسان که برخی می‌گویند یک حیوان ناطق اجتماعی است هم نسبت به یک سری چیزها نمی‌توان بی‌تفاوت بود.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از موضوع انسانیت، برای ما موضوع حق و باطل مطرح است و ما ظالم و مظلوم را در این فاجعه خوب می‌شناسیم. این ماجرا صرفا اختصاص به جمهوری اسلامی، جهان عرب و نگاه اسلامی ندارد چون در همه جای دنیا انسانها چه روشن‌فکران چه مردم عادی واکنش نشان داده‌اند.