«بچه مهندس» ادامه پیدا می‌کند؟

این روزها سریال‌های مختلفی با تنوع ژانر در تلویزیون یا در حال پیش‌تولید و تولید و یا در حال نگارش و آماده‌سازی است. یکی از این کارها «رخنه» علی غفاری نام دارد که به اقتدار موشکی ایران با محوریت هوافضا می‌پردازد. همان فضایی که در فصل سوم و چهارم « بچه مهندس » به گونه‌ای دیگر روایت شد. 

درباره «رخنه» نکته‌ای زیاد مطرح نشده آن هم به دلیل حساسیت موضوعی که علی غفاری به آن می‌پردازد و ترجیح داد خیلی درباره آن صحبت نکند. فقط از میانِ بازیگرانش می‌توان به نام نیلوفر شهیدی اشاره کرد که چندی پیش در گفت‌وگو با تسنیم از حضورش در این سریال خبر داد.

همچنین امیرحسین صدیق ، خسرو شهراز، نادر فلاح، سپیده خداوردی از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. بنابراین این سریال که در سکوت خبری کار خود را آغاز کرده باز هم در سکوت به کار خودش ادامه می‌دهد. مثل برخی از سریال‌های دیگر که این سکوت در آنها هم پابرجاست و خیلی اطلاعات و جزئیات از سریال‌های جدید تلویزیون بیرون نمی‌آید.

«بچه مهندس» ادامه پیدا می‌کند؟

اما نکته‌ای که این روزها در کنار توجه به ژانرهای متنوع و موضوعات مختلف در ساخت سریال‌ها، تأکید روی محتوا و کامل کردن فیلمنامه قبل از آغاز تولید، احیای سرمایه‌های تلویزیون در دهه‌های گذشته و در واقع ساخت ادامه دنباله‌های موفق و نوستالژی رسانه ملّی است. 

نهضتی که این روزها با ساخت فصل پنجم «نون‌خ» در جریان است و «زیرخاکی» هم آرام آرام مهیای تولید فصل جدید خود خواهد شد. در این میان آیا «بچه مهندس» یا برخی از سریال‌های چند فصله تلویزیون هم فصل جدیدی خواهند داشت؟ سؤالی بود که علی غفاری به آن پاسخ داد.

علی غفاری به این نکته اشاره کرد: حرکت و سیاست خوبی است که تلویزیون در پیش گرفته چون صددرصد مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند. یکسری از سرمایه‌های تلویزیون‌اند که می‌توانند ادامه‌دار باشند. در همه‌جای دنیا هم به همین صورت است و شرط داشتن ایده خوب، شدنی است. 

وی افزود: در روزهایی که آخرین قسمت «بچه مهندس» روی آنتن رفت درباره ادامه ساخت این سریال بحث شد اما هرچه زمان به پروژه بخورد یک مقداری فراموش می‌شود. اخیراً صحبتی درباره ادامه «بچه مهندس» نشده اما باید تلویزیون نسبت به نخبه‌گرایی و جریان ساخت آثار نمایشی با این مضامین جدّیت بیشتری نشان دهد چون حلقه مفقوده است. 

غفاری خاطرنشان کرد: من آن‌قدر ایده و سوژه در ذهنم است و باید شرایط ساخت به وجود آید. فیلمنامه خوب، نیاز کشور و شرایط ساخت خوب همه در کنار هم باعث می‌شود «بچه مهندس» فصل دیگری داشته باشد.