نمایش سه فیلم کوتاه ایرانی در خانه سینمای ترکیه

یکی از اهداف اصلی خانه سینمای ازمیر حمایت از تولید فیلم با کیفیت در ازمیر و کمک به شکل گیری فرهنگ مخاطب است. به همین منظور در آخرین دوشنبه هر ماه ساعت ۱۸:۳۰ در آکادمی BAYETAV با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان فیلم‌های کوتاهی از کشورهای مختلف نمایش داده می‌شود و با عوامل فیلم‌ها گفت‌وگو صورت می‌پذیرد.

در مراسمی که روز دوشنبه ۲۷ نوامبر برابر با ۶ آذر ماه ساعت ۱۸ برگزار می‌شود سه نمونه از فیلم‌های ایرانی فیلم‌برداری شده به زبان ترکی نمایش داده می‌شود، «کل به جز» به کارگردانی وحید نامی، « تابوت » ساخته اکبر زارع و «ماندن» به کارگردانی پونه اکرمی بیات از جمله این فیلم‌ها هستند. وحید نامی و پونه اکرمی‌بیات پس از نمایش به صورت آنلاین از ایران مهمان خواهند بود.

در خلاصه داستان «کل به جز» آمده است: «مجسمه بزرگ آهنی یک مستبد از میدان شهر برداشته می‌شود. مجسمه ذوب می‌شود و فولاد به عنوان اشیا مختلف وارد زندگی مردم می‌شود. استبداد در ابعاد کوچک‌تر وارد زندگی مردم می‌شود و به حیات خود ادامه می‌دهد.»

نمایش سه فیلم کوتاه ایرانی در خانه سینمای ترکیه

در خلاصه داستان «تابوت» آمده است: «بر اثر بارندگی شدید سقف غسالخانه فروریخته و تابوت زیر باران مانده است. برخی از بزرگان روستا گرد هم می آیند تا تصمیم بگیرند که با تابوت چه کنند.»

«ماندن» هم درباره مهاجران افغانی است که از طریق مرزهای پاکستان وارد سیستان و بلوچستان (در ایران) می‌شوند. یک جوان افغان که با قاچاقچیان انسان به راه می‌افتد، با یک دوراهی مواجه می‌شود.